به گزارش «نود اقتصادی» علیرضا ملکی، مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات (GS1 ایران) وابسته به مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن گرامیداشت هفدهم مرداد روز خبرنگار، گفت قلم خبرنگاران ابزاری قابل اعتماد جهت شفاف‌سازی امور و پل ارتباطی میان مردم و مسئولین کشور است.

    ایشان تاکید کردند مردم و شرکای تجاری در زنجیره‌های تامین به طور فزاینده ای به دنبال شفافیت هستند. شفافیت در داخل یک سازمان و در طول زنجیره، اولویت اصلی بسیاری از مدیران اصلی است. شفافیت باعث می‌شود تا موقعیت مکانی کالا در سراسر زنجیره تامین در کوتاه ترین زمان و به آسانی شناسایی شده و تصمیمات آگاهانه و اقدامات فوری بر اساس اطلاعات لحظه ای و دقیق شکل گیرد. ایجاد شفافیت، طیف وسیعی از مزایا را فراهم می کند. به منظور دستیابی به این مزایا، یکپارچگی و همکاری میان تمام همکاران زنجیره تامین لازم است. پیاده‌سازی استانداردهای زنجیره تامین باعث میسر شدن مبادله اطلاعات B2B می‌شود.

   سازمان GS1 (سازمان اصلی متولی ارائه استانداردهای مدیریت زنجیره تامین)، با پیاده سازی  استانداردهای بین المللی  از شفافیت در صنعت و زنجیره‌تامین پشتیبانی می‌کند که در نهایت موجب بهبود امنیت شده و شرکای تجاری می توانند در جهت دستیابی سریعتر و تصمیم گیری بهتر از آن بهره ببرند.

 ایشان با ارائه این مطلب یاد و خاطره محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی ایران و همچنین هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران که در سال 1377 در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسیدند را گرامی داشتند.

    وی گفت خبرنگاری فقط یک شغل نیست، بلکه یک سبک زندگی است. خبرنگاران استادان به‌کارگیری صحیح کلمات هستند که در کنار آگاهی بخشی، شخصیت، رفتار، کردار و موقعیت زندگی اعضای جامعه را ارتقاء می‌بخشند. با کمک ایشان اطلاعات دقیق و مناسب در کمترین زمان ممکن در جامعه منعکس می‌گردد.


     در همین راستا ایشان با تبریک این روز ضمن قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران و فعالان رسانه‌های جمعی که از اصول رژیم و انقلاب دفاع می‌کنند، تشکر نمود و از همه‌کسانی که درزمینه صنعت، معدن و تجارت خدمت می‌کنند دعوت نمود تا با همکاری بیشتر با این مرکز ملی، گامی روبه‌جلو در جهت توسعه و اعتلای کشور برداشته شود.
     وی در پایان برای همه روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و خانواده‌های ایشان آرزوی توفیقات روزافزون و سلامتی از خداوند منان مسئلت نمود.