مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی، نحوه واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور را  توصیف کرده و به خبرنگار «نود اقتصادی» گفت شرکت هواپیمایی ایران ایرتور قبل از دولت یازدهم به یک شرکت خصوصی واگذار شد که این شرکت در انجام تعهدات و پرداخت اقساط به موقع خود، ناتوان بوده است.

سید جعفر سبحانی افزود سازمان خصوصی سازی نیز با وکالتی که ازشرکت مورد اشاره داشته به میزان طلب دولت از این شرکت، ایران ایرتور را به مزایده گذاشت که در سال 92 حدو 34 میلیارد تومان قیمتگذاری و به مزایده گذاشته شد که نه تنها دراین سال، بلکه در سال 93 نیز هیچ کسی در مزایده خرید این شرکت هواپیمایی شرکت نکرد.

به گفته وی، سرانجام در سال 94 یک شخص حقیقی برنده مزایده خرید شرکت هواپیمایی ایران ایر تور شد.

چندی قبل، نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس با اعلام اینکه اخیرا سازمان خصوصی‌سازی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در مشهد را بدون طی مراحل قانونی به بخش خصوصی‌ واگذار کرده گفته است: این شرکت هواپیمایی 1000 میلیارد تومان قیمت داشته که 34 میلیارد تومان واگذار شده است.

در همین رابطه مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته است متتقدان این واگذاری، دارایی یک شرکت را می‌بینند اما به میزان بدهی شرکت واگذار شده توجهی نمی‌کنند.

سبحانی اذعان داشت که خریدار شرکت هواپیمایی ایران ایرتور همه بدهی خود بابت اقساط را پرداخت کرده و در حال حاضر او، هیچ بدهی بابت اقساط ایران تور ندارد.

برآورد می‌شود که متوسط عمر ناوگان هوایی شرکت ایران ایرتور با هشت فروند هواپیما حدود 25 سال باشد.

رضا موسوی مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور پیشتر به «نود اقتصادی» گفته بود 20 فروند هواپیمای توپولوف در گذشته به شرکت ایران ایرتور داده شده اما یکسال بعد از آن، هواپیماها زمینگیر شده‌‍اند و همین امر سبب شده تا ایران ایرتور دارای 400 میلیارد تومان زیان انباشته باشد.