«نود اقتصادی»:  1. چند روز پیش، از دفتر آقای شهریاری،‌ نماینده مجلس با دفتر بنده تماس گرفته شد و خواسته شد تا در این همایش شرکت کنم. البته گفتند اگر می‌خواهم تندیسی در این همایش دریافت کنم، باید مبلغی را نیز به حساب همایش واریز کنم!

2. اتفاقا از این رفتار (‌دریافت پول برای جایزه و تندیس) ناراحت بودم که یکدفعه دیدم،‌ «نود اقتصادی» خبر را به صورت انتقادی منتشر کرد.

3. سوال: آیا هیچ نماینده‌ای محض رضای خدا وارد کارهای اقتصادی می‌شود؟!

4. آیا برای برگزاری این همایش از وزارت کار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مجوز رسمی گرفته شده است؟

5. آیا نباید طی فراخوانی از طریق رسانه‌ها این همایش اطلاع رسانی می‌شد؟

6. آیا نبایستی با درخواست ارسال مدارک نسبت به بررسی واحدهای اقتصادی موفق و نحوه مدیریت بر اساس استاندارد lso صلاحیت مدیران موفق بررسی می‌شد؟

7. آیا برگزار کنندگان بعنوان بخش خصوصی صلاحیت برگزاری چنین همایشی را دارند؟ وصلاحیتشان را چه ارگانی تایید نموده  است؟

 8. اگر آمدن به این همایش رایگان است، چرا با دعوتنامه، افراد گلچین شده را برای شرکت در همایش راه میدهند؟ در واقع هر کسی پول تندیس را بدهد می‌تواند وارد همایش شود!

 9. سوال: کدام نهاد نظارتی بر پول‌های دریافت شده و هزینه کرد در این همایش که نزدیک به چند میلیارد تومان است، نظارت خواهد کرد؟

10.  گفته شده آقای شهریاری رئیس شورای سیاستگذاری همایش است. آیا انتخاب ریاست شورای سیاستگذاری نباید از طریق جلسه فراخوان عمومی با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی از جمله وزارت کار، سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت، جهاد کشاورزی ، بهداشت و درمان ، شورای کارفرمایی، سازمان امور مالیاتی و..... اتفاق بیفتد؟ آیا این اتفاق رخ داده است؟

11. از شواهد اینطور پیداست که یک شرکت خصوصی برای کسب درآمد تصمیم به برگزاری چنین همایشی نموده و برای اعتبار دادن به آن از افراد سرشناش سود استفاده نموده است. حال سئوال پیش آمده این است که نماینده مجلس در پی شهرت یا کسب درآمد پای به این عرصه گذاشته است؟

12. چطور این همه حامی دولتی از وزارت نفت، ارتباطات ، سازمان استاندارد، معاونت علمی وفن آوری ریاست جمهوری ، فرمانداری تهران، شورای عالی مناطق آزاد ، معاونت حقوقی ریاست جمهوری ، وزارت آموزش و پرورش و.... لوگوی خود را در اختیار این همایش قرار دادند(نشان دستگاه اجرایی که حیثیت دولت است) و فعالان اقتصادی نیز بواسطه این نشان‌ها تصمیم به حضور می‌گیرند، آیا این نشانها بواسطه حضور یک نماینده سرشناش مجلس به این همایش اعطا شده است؟

 13. آیا برگزاری چنین همایش‌هایی در این شرایط خاص اقتصادی کشور و به هدر رفتن منابع اندک مالی به صلاح کشور است؟