شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) چهار هزار و ۵۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۳۸ هزار و ۲۲۰ واحد رسید.

براساس معاملات امروز پنج میلیارد و ۱۸۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۸ هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال در ۳۷۶ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲۰۴ واحد افزایش به ۵۸ هزار و ۱۷۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۴۰ واحد افزایش به ۳۹ هزار و ۸۷۷ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با چهار هزار و ۳۹ واحد افزایش به رقم ۲۶۸ هزار و ۱۹۴ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲ هزار و ۷۷۷ واحد و شاخص بازار دوم ۹ هزار و ۲۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه براین در بین تمامی نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۹۹ واحد، نماد شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۲۷۳ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۳۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۲۹ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۲۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۱۲ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۲۰۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

نماد پتروشیمی مبین (مبین) با ۱۲۱ واحد، پتروشیمی فجر (بفجر) با ۹۲ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۸۳ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، ایران ارقام گروه مپنا (سهامی عام) و گروه پتروشیمی س. ایرانیان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه پتروشیمی ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۱۷ میلیون و ۹۳۸ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۳ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۲ هزار و ۹۸۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۰۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۹ هزار و ۲۳۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، پالایش نفت شیراز (شراز) و پالایش نفت لاوان (شاوان) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.