«نود اقتصادی»:شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۴۵۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۳۰ هزار و ۲۶۷ واحد رسید.

در معاملات امروز چهار میلیارد و ۸۵۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال در ۳۸۶ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۸۹۰ واحد افزایش به ۵۶ هزار و ۸۶۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶۱۱ واحد افزایش به ۳۹ هزار و ۷۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۶۰۰  واحد افزایش به رقم ۲۶۱ هزار و ۴۲۸ واحد رسید، شاخص بازار اول ۳۵۷ واحد و شاخص بازار دوم  ۸۲۱ واحد افزایش داشتند.

در بین تمامی نمادها، نماد شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۲۵۲ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۲۱۹ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۴۸ واحد و خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۰۹ واحد  بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل ، نماد پتروشیمی جم (جم) با ۱۶۸ واحد، پتروشیمی مبین (مبین) با ۱۱۲ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)  با ۹۲ واحد از جمله گروه هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

گفتنی است، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، پارس خودرو، لنت ترمز ایران و داده گستر عصر نوین – های وب در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرویی ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲ واحد افت داشت و بر روی کانال ۲ هزار و ۹۲۲ واحد ثابت ماند.

در این بازار یک میلیارد و ۶۸۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۹ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی(سمگا)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، کشتیرانی دریای خزر (حخزر) و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی مارون (مارون )، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.