دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی  گفت: هم اکنون در توزیع اکثر اقلام مورد نیاز خانوار به جز شکر با فراوانی کالا روبه‌رو هستیم و کمبودی در توزیع نداریم.

قاسمعلی حسنی،درباره آخرین تحولات بازار اقلام اساسی اظهار کرد: طبق اظهارات مسئولان دولتی، شکر به اندازه کافی وارد شده است که به این ترتیب ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده تلاطم بازار شکر رفع خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون در توزیع اکثر اقلام مورد نیاز خانوار به جز شکر با فراوانی کالا روبه‌رو هستیم و کمبودی در توزیع نداریم.

حسنی درباره علل گرانی برنج ایرانی در بازار گفت: با توجه به آنکه برنج نو از ۱۵ مرداد وارد بازار می‌شود و دیگر مقدار زیادی از برنج سال گذشته در انبار باقی نمانده است، از این رو این امر در کنار سودجویی دلالان بر افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار دامن زده است و گرانی‌های اخیر هیچ ارتباطی به بنکداری‌ها ندارد، چرا که عمده فروشان طبق فاکتور محصول را با احتساب ۳ درصد سود به خرده فروشی‌ها عرضه می‌کنند.

این مقام مسئول نرخ هر کیلو برنج ایرانی در بنکداری‌ها را ۱۶ تا ۲۲ هزار و برنج خارجی را ۶ هزار و ۲۰۰ تا ۷ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد.

وی درباره آخرین وضعیت بازار روغن گفت: اگرچه در بخش روغن مایع مشکلاتی وجود ندارد، اما در بخش روغن جامد به سبب تعزیراتی بودن نرخ با کمبود عرضه از سوی کارخانه داران روبه‌رو هستیم.

دبیر کل بنکداران مواد غذایی قیمت هر کیلو خرما در بنکداری‌ها را ۲۸ هزار و ۵۰۰ تا ۳۲ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هر کیلو خرمای پیارم با نرخ ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان عرضه می‌شود که با پایان ماه رمضان پیش بینی می‌شود تا حدی از تلاطم بازار کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه بازار اقلام اساسی در رکود و سکوت به سر می‌برد، بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی بازار پیش بینی می‌شود که بعد از ماه مبارک رمضان با رکود سنگینی در بازار مواجه شویم.

حسنی در پایان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به آنکه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات منجر به ایجاد رانت و فساد می‌شود، از این رو با حذف ارز یارانه‌ای و ایجاد رقابت میان واردکنندگان بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.