به گزارش «نود اقتصادی» محمدرضا نعمت زاده وزیر اسبق صنعت اظهار کرد: ما هیچ کشوری را سراغ نداریم که مثل ما یک روز صادرات گوجه‌فرنگی را ممنوع کند و یک روز صادرات پیاز را؛ چراکه یافتن بازارهای صادراتی برای صادرکنندگان نیازمند سال‌ها تلاش است و متاسفانه به یکباره آقای وزیر می‌گوید از فردا یا هفته بعد صادرات فلان کالا ممنوع است.

وی افزود: مداخلاتی که دولت و بانک مرکزی طی سال گذشته در حوزه ارز انجام دادند اشتباه بود از جمله تصمیمی که بر اساس آن نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان اعلام شد و مابقی قاچاق تلقی شد.

وزیر اسبق صنعت عنوان کرد: یکی از اشتباهات وزارت صمت در سال گذشته آن بود که بجای پرداختن به امر تولید، بر تنظیم بازار متمرکز شد درحالیکه تنظیم بازار با عرضه کالا محقق می‌شود؛ لذا اگر عرضه کالا به اندازه صورت می‌گرفت، بازار به خودی خود تنظیم می‌شد ولی با تصمیم‌گیری دولتی و نشستن هفتگی و روزانه مقامات پشت میز جلسات، تنظیم بازار صورت نمی‌گیرد و من این انتقاد را به وزیر وقت صمت منعکس کردم و خدمت آقای رحمانی هم عرض کرده‌ام که وقت خود برای تنظیم بازار را خیلی پشت میزها صرف نکنید و بر افزایش تولید متمرکز شوید.

نعمت‌زاده گفت: تولید خودرو به یک سوم رسید و علی‌رغم جلساتی که برگزار شد هم قیمت خودرو بالا رفت و هم مردم ناراضی بودند؛ بجای آن اگر روند افزایش تولید خودرو ادامه می‌یافت این مسائل هم حل می‌شد.