«نود اقتصادی»- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفته که ساخت مسکن حمایتی برای اقشار ضعیف که در آن سکنی گزینند، به هیچ عنوان مدنظر این وزارتخانه نیست!

مازیارحسینی در گفتگو با «نود اقتصادی» پیرامون ساخت مسکن حمایتی برای اقشار کم درآمد جامعه اظهار کرده که وزارت راه و شهرسازی، تمایلی به جدا کردن اقشار جامعه از یکدیگر ندارد و مردم با هرسطح از درآمد، از لحاظ شخصیت مشابه هم بوده و جدا کردن آنها در سیاست این وزارتخانه نیست.

به گفته وی، طرح‌های دیگری همچون زکات مسکن در برنامه 10 محوری معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی پیش بیینی شده که همه این طرح‌ها در قالب ساخت همین 400 هزار واحد گنجانده شده و ادامه داد که وزارتخانه راه وشهر سازی می‌کوشد تا با اختلاط جمعیتی بین دهک‌های مختلف جامعه یک تعادل برقرار کند و در داخل احداث 400 هزار واحدی مسکن، افراد دهک پایین جامعه هم مد نظر قرار دارند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در یکسال اخیر در بخش‌های مختلف صنعت ساختمان یکسان نبوده، تصریح کرد که بسیاری از افرادی که در تهران اجاره نشین بوده اند، با این افزایش قیمت‌ها دیگر نمی‌توانند متناسب با سطحی که در شان آنها است به زندگی خود ادامه دهند که این امر دغدغه وزیر راه و شهرسازی بوده و فشارهایی که وزارتخانه بر روی شهرک‌های اقماری تهران مثل پرند و پردیس گذاشته تا به صورت کامل راه اندازی شوند با هدف حل این مشکل است.

وی خبر داد که شرایط خرید و فروش مسکن در بازارسرمایه در اینده نزدیک مهیا خواهد شد و افزود که راهکار اساسی و تنوع بخشی به تامین مالی و مسکن دار شدن مردم از طریق خرده سرمایه ها در بازارسرمایه است و در آینده نزدیک خبرهای خوبی پیرامون خرید وفروش مسکن ر بازار سرمایه اعلام می شود.

وی  درباره چند شغله بودن رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور هم گفت که چندشغله بودن رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان منع قانونی ندارد، هر چند که ترجیح وزارت راه وشهر سازی این است که در آینده اینچنین نباشد و رئیس شورای مرکزی تمام وقت در نظام مهندسی ساختمان باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی، اعلام کرده است که با توجه به نیاز انباشته مسکن به دلیل سیاست های انقباضی که درگذشته وجود داشته ساخت 400 هزار واحد مسکن در سالجاری و سال آینده پاسخگوی نیاز مسکن کشور نیست.

به گفته وی، وزات راه وشهر سازی به دنبال این است که با پیگیری احداث این 400 هزار واحد ،روند ساخت وساز را برای  بخش خصوصی تسهیل وطرف ساخت ئ ساز را تحریک کند.

حسینی، اذعان داشته که در شرایط تروریست تحریمی که کشور با آن مواجه است، مطمئن ترین و کم وابسته ترین محل برای تولید و اشتغال بخش مسکن بوده هرچند که بازارهای دیگری همچون طلا و ارز وجود دارند که در گذشته، ارزش سود آوری بیشتری نسبت به بازار مسکن داشتند.

وی، دست اندرکاران صنعت ساخت و ساز از جمله انبوه سازان را افراد عاشقی برشمرد که دوست دارند کارکنند ولو با درآمد کمتر، اما حیثیت و شرافت مهندسی را فدای سود بادآورده نکنند و ادامه داد که وزارت راه و شهر سازی در تلاش است تا پالس مثبت به سازندگان و جامعه مهندسی بدهد و وزارتخانه تمام قد پای کاربهبود وضعیت مسکن ایستاده است.

معاون مسکن وساختمان وزارت راه وشهرسازی، خبرداد که از سه ماهه منتهی به پایان سال 97 و در راستای اجرایی شدن ساخت 400 هزار واحد مسکن از پیش اعلام شده 68 هزار واحد در شهرهای جدید، جانمایی شده و 20 هزار واحد مسکن هم توسط بنیاد مسکن درشهرهای زیر50 هزار نفر جمعیت پیگیری شده است.

وی، تاکید کرده که تا جایی که در حوزه اختیارات وزارت راه و شهر سازی است، پرونده مسکن مهر به طور قطع در سالجاری و برای همیشه بسته خواهد شد و افزوده که تعدادی مسکن مهر که به لحاظ جانمایی مشکل دارند نیزتعیین تکلیف می شوند که درصورت بسته شدن پرونده مسکن مهر، بخشی از عقب ماندگی در زمینه مسکن جبران می شود.