به گزارش «نود اقتصادی» بهروز علیشیری رئیس اسبق سازمان سرمایه گذاری خارجی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: صبح امروز گزارش تفصیلی دیوان محاسبات کشور در مورد عملکرد بودجه سال ١٣٩٦ کل کشور در صحن مجلس شورای اسلامی گزارش شد. یک گزارش دقیق ، همه جانبه ، موشکافانه و شاید شجاعانه از موضوع. بعد از گزارش مقدماتی ماه گذشته دیوان در خصوص عملکرد بودجه سال ٩٧ این گزارش، دقیق ترین و کاربردی ترین گزارش محتوایی در خصوص عملکرد برنامه‌ای کشور بود که تاکنون شنیده بودم.

باید به رئیس این دیوان و کارکنان صدیق و باهوش ان برای این تنقیح و نقد منصفانه آنها از عملکرد های موجود در سطوح اجرایی تبریک گفت.  لازم می دانم از مجلس هم بخاطر التفات به موضوع و تخصیص وقت مناسب برای قرائت این گزارش هم تقدیر کرد.

اکنون که کمسیون تلفیق و مجلس ارزیابی و تدوین بودجه سال ٩٨ را در دستور کار جاری خود دارند ، حتما لازم است که همه موارد مطروحه در این گزارش ، در تدوین بودجه سال آتی مورد بررسی و اعمال دقیق قرار بگیرد.
شاید لازم باشد تا وقت بیشتری به کمسیون تلفیق و مجلس داده شود ، تا بودجه ایی دقیق و شفاف و منعکس کننده شکنندگی های پیشین در عملکرد و در عین حال نظارت پذیر را برای سال اینده طراحی کنند.

در این صورت لازم است تا بودجه دو _ دوازدهم تصویب شود تا کارهای اجرایی دولت جلو برود ، لیکن یک بودجه عملیاتی توسعه گرا ، مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و با رعایت ملاحظات ناشی از فشار های بیرونی و همه جانبه تصویب شود. در خصوص این گزارش دیوان ، در فرصت های مغتنم اتی ، یاداشت هایی را خواهم نوشت.