«نود اقتصادی»:به نقل از رویترز، قیمت نفت برای نخستین بار در 3 روز گذشته امروز افزایش یافت اما افزایش عرضه و ترس از چشم‌انداز تقاضا در میان جنگ تجاری آمریکا و چین همچنان بر بازارها فشار وارد می‌کند.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 44 سنت افزایش 76.35 دلار فروخته شد. قیمت نفت برنت روز گذشته 1.8 درصد کاهش یافته بود  و به کمترین رقم از 24 اگوست نیز رسیده بود.

نفت خام آمریکا نیز با 26 سنت افزایش 66.44 دلار معامله شد. این شاخص قیمتی نیز روز گذشته 1.3 درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

هر دو شاخص از هفته نخست ماه اکتبر که به بالاترین رقم 4 سال گذشته رسیده بودند حدود 10 دلار کاهش قیمت را ثبت کردند و در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه از جولای 2016 قرار دارند.

تونی نونان، مدیریت ریسک نفتی در شرکت میتسوبیشی در توکیو با اشاره به قیمت نفت برنت گفت: «همه فکر می‌کردند که قیمت‌ها در حال رفتن به کانال 90 دلاری است اما اکنون در آستانه رسیدن به کانال 60 دلاری هستیم.»

باتوجه به فشار بر اوراق قرضه در اثر جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، نقت در میان سقوط بازارهای مالی گیر کرده است.

دونالد ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد که فکر می‌کند یک توافق خوبی با چین داشته باشد اما وی هشدار داد اگر توافقی ممکن نباشد، میلیاردها دلار تعرفه جدید آماده برای اعمال دارد.

ترامپ گفت الان تمایل به توافق دارد اما چین آماده نیست. واشنگتن در حال حاضر،بر 250 میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه وضع کرده است و چین نیز این اقدام را با وضع تعرفه بر 110 میلیارد دلار کالاهیا امریکایی جبران کرده است.