«نود اقتصادی»:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت از هیچ تلاشی برای حل مسائل کشور فروگذار نمی کند ولی باید به یک فهم مشترک بین مردم و مسئولان اجرایی دست پیدا کنیم تا در رفع مشکلات توفیق بیشتری داشته باشیم.

علی ربیعی در دیدار با نخبگان و فرهیختگان استان ایلام اظهار کرد: تحولاتی در سطح کشور رخ داده و نظام در جایگاه حساسی قرار دارد، با توجه به این باید بتوانیم چشم انداز روشنی به روی ملت و کشور باز کنیم.

وی تاکید کرد: فقر زدایی، بهبود وضعیت معیشتی ، افزایش قدرت خرید مردم و توجه به جامعه کارگری از مهمترین برنامه های دولت دوازدهم است و تاکنون بیش از 200 هزار میلیارد تومان در حوزه رفاه هزینه شده است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: نیازمند نوعی همکاری مشترک و توجه ویژه به دیدگاه های و اجتماعات محلی هستیم تا با باز شدن پنجره جمعیتی در زمینه اشتغالزایی موفقیت بیشتری کسب کنیم.

ربیعی افزود: دولت به وصل شدن به بازار جهانی و جذب پول نیاز دارد و باید در این مسیر به فهم مشترک رسید و در کنار ان دشواری مسیر را نیز تحمل کنیم.

وی با بیان اینکه دولت تلاش می کند برای جوانان اشتغال ایجاد کند، گفت: اشتغالزایی سبب می شود امید در بین جوانان افزایش پیدا کند چرا که هیچ جامعه ای با یاس و فقدان راهکار موفق نشده پس باید برای حل این مشکل چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به ویژگی های ایلام رقم بودجه استان را سه هزار و 560 میلیارد ریال در سال 97 عنوان کرد و گفت: مسولان استان می توانند با برنامه ریزی مناسب از این رقم برای اشتغالزایی در سطح شهرستان های مختلف استفاده کنند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: با توجه به هم مرز بودن ایلام با کشور عراق مسئولان استان با تلاش کنند زمینه صادرات را فراهم و سهم بیشتری از بازار این کشور بدست آورند.