«نود اقتصادی»:مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: تهران در پاییز بارش خوبی نداشت اما بارش در زمستان خوب شروع شد و تابحال 101 میلیمتر بارش داشتیم که البته این رقم پارسال 180 میلیمتر بود یعنی 40 درصد کمتر شده است.

محمدرضا بختیاری  با اشاره به اینکه وضع مخازن سدهای تهران خیلی بد نیست اما نسبت به پارسال حدود 10 درصد کمتر آب دارد افزود: مخازن سدها در سال گذشته مدیریت شد و کمی بارش سال آبی جاری در مخازن سدها خیلی تاثیرگذار نبود.

بختیاری ابراز امیدواری کرد: در روزهای پایانی زمستان و بهار سال آینده میزان کمبود بارش جبران شود.

مدیر عامل آب منطقه ای تهران گفت: برای تامین آب مسکن مهر در پردیس هفته گذشته کلنگ طرح انتقال آب از کلان به پردیس زده شد که ارزش این طرح 56 میلیارد تومان است و به طول 7 کیلومتر از منطقه ی کلان به شهر پردیس برای تامین آب شرب شهر پردیس، رودهن و بومهن اجرا می شود.

وی افزود: در حال حاضر آب شهر پردیس با یک خط لوله از سد لتیان تامین می شود که با توجه به جمعیت فراوانی که در مسکن مهر پردیس در­ دو سال آینده مستقر خواهند شد باید یک خط لوله انتقال آب اجرا می شد.

بختیاری گفت:­ با اجرای طرح انتقال آب از کلان به پردیس حدود 3 میلیون متر مکعب به ظرفیت آبرسانی شهر پردیس و بومهن افزوده می شود و این منطقه را می توانیم به طور کامل پوشش دهیم.

وی ادامه داد: اجرای این طرح 18 ماهه است اما قول دادیم تا 22 بهمن سال آینده این خط انتقال را کامل کنیم.

بخیتاری­ افزود: در سال آینده خط دوم طرح انتقال آب از طالقان به تهران را در دست داریم که طرح بزرگی است و ردیف اجرایی آن را امسال دریافت کردیم که در نیمه دوم سال آینده عملیات اجرایی آن را شروع می کنیم.

مدیر عامل آب منطقه ای تهران گفت: عملیات اجرایی ساماندهی آبهای جنوب تهران به ارزش 1200 تا 1300 میلیارد تومان در سال آینده نیز شروع می شود.

وی درباره اجرای طرح تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در محدوده آب منطقه ای تهران نیز افزود: صد در صد تعهدات این طرح تا پایان سال انجام خواهد شد و هم اکنون از 1500 حلقه چاهی که قرار بود مسدود شود بیش از 1250 حلقه چاه را مسدود کردیم.

بختیاری درباره نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاههای آب نیز گفت: 400 کنتور هوشمند بر روی 400 چاهی که قرار بود نصب کنیم انجام شده است.

وی درباره کنترل اضافه برداشت آب از چاههایی که پروانه دارند نیز اظهار داشت: 40 میلیون متر مکعب کنترل اضافه برداشت به عهده آب منطقه ای بود که این رقم محقق شده است.

بختیاری گفت:همه­­ تعهدات طرح تعادل بخشی که به عهده آب منطقه ای در سال جاری بود به طور کامل تا پایان سال محقق می شود.

وی افزود: میزان اعتبار وظایف محول شده به آب منطقه ای برای اجرای طرح تعادل بخشی در سال جاری 16 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که 40 درصد آن تخصیص داده شد اما این شرکت حدود 25 میلیارد تومان از منابع جاری خود برای اجرای تعهداتش هزینه کرده است.