«نود اقتصادی»: جعفر آسوده، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک و صنوف وابسته در استان قم در نامه‌ای خطاب به حسن احمدلو، رئیس اتاق اصناف این استان، مراتب اعتراض شدید کسبه‌های خیابان‌های مختلف از جمله شهید بهشتی، ارم، زنگانگی و خیابان حضرتی را پیرامون برگزاری نمایشگاه بهاره بازتاب داده است.

نمایشگاه فروش بهاره هر ساله و در آستانه سال نو به منظور تنظیم بازار در کشور برگزار می‌شود.

تعداد زیادی از کسبه‌های فعال صنف پوشاک و صنایع وابسته در استان قم که برآورد می‌شود بیش از یک صد نفر باشند، مراتب اعتراض شدید خود را در قالب امضای  21 صفحه نامه اعتراضی خطاب به جعفر آسوده اعلام داشته اند.

درنامه کسبه معترض آمده است: در حالیکه رکود شدید اقتصادی کشور را فرا گرفته و صنعت پوشاک به ضعف شدید فروش دچار و ورشکستگی و مشکلات فراون روبرو است،عده‌ای  در تلاش هستد تا نمایشگا بهاره برگزار شود، حال آنکه برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی، لطمه قابل توجهی به اقتصاد کسبه این استان وارد می‌کند.

با وجود آنکه در نامه مذکور، نسبت به برگزاری نمایشگاه بهاره اعتراض شدید شده اما به صورت مشخص گفته نشده که این نمایشگاه ها چه لطماتی بر فعالان این صنف وارد می سازد.

گفته می‌شود که با وجود نظارت‌ها، دلالان با ترفند‌های خاص و با دور زدن قانون، غرفه‌های نمایشگاه‌ها را در اختیار گرفته و برخی از غرفه‌ها نیز بین چند نفر دست به دست می‌شوند.

مضاف بر این در سالیان اخیر، گزارش‌هایی که از استان‌ها رسیده که دلال‌ها در این نمایشگاه‌ها شرکت کرده و کالا‌های بی کیفیت را ارائه می‌کنند که این امر لطمه بزرگی بر اقتصاد ملی وارد می کند.

در انتهای نامه اعتراضی اصناف استان قم، هشدار داده شده: انتظار میرود تا  نسبت به جلوگیری از برگزاری این دست نمایشگاه‌ها اقدام لازم صورت گیرد، در غیر اینصورت در راستای رعایت حقوق اصناف، نسبت به برگزاری جلسه با استاندار قم اقدام لازم صورت خواهد گرفت.