عبدالحمید انصاری مدیر عامل اسبق بانک ملی در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص مشکلات ایجاد شده بعد از تصمیم جدید بانک مرکزی برای تاخیر در واریز پول به حساب مشتریان بانکها اظهار کرد: در همه جای دنیا بانکها برای واریز پول به حساب مشتریانشان نکات ایمنی را رعایت می‌کنند. تقریبا در هیچ جای دنیا واریز پول به این شکل فوری و بدون صرف زمان نیست.

وی افزود: علت تصمیم جدید بانک مرکزی هم مشکلاتی است که هکرها یا سودجویان در فضای مجازی انجام می دهند. در همه جای دنیا این شرایط وجود دارد و بنا به شرایط و وضعیت هر کشوری زمان واریز پول متفاوت است. تاخیر در واریز مبالغ در کشورهای مختلف از دو ساعت تا یک یا دو شبانه روز وجود دارد.

این مقام سابق بانکی گفت: در یک نگاه کلی باید بگوییم تصمیم بانک مرکزی یک تصمیم غلط نیست. ایمن سازی معاملات در فضای اقتصادی کشور بسیار مهمتر از سرعت است. بانک مرکزی تصمیمات غلط و نادرست فراوانی دارد که موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز یکی از مهمترین نتایج تصمیمهای غلط بانک مرکزی است. اما اگر تصمیم درستی گرفته شد نباید مورد هجمه قرار بگیرد.

انصاری تصریح کرد: کارشناسان باید با همفکری هم به این نتیجه برسند که چه مدت زمانی برای واریز پول به حساب افراد است. البته این که گفته می شود پولها بعد از 10 یا 12 روز به حساب مشتریان ریخته شده است، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و معاونت فناوری بانک مرکزی باید در این زمینه فکری بکند. اما این که انتظار داشته باشیم همه چیز آنلاین انجام شود چندان پذیرفتنی نیست.