«نود اقتصادی»:دبیر اتحادیه کسب و کارهای مجازی با بیان اینکه کسب و کارها در جذب نیروی انسانی متخصص و با تجربه به شدت با مشکل مواجه اند گفت: اصلاح نظام آموزشی متناسب با رونق کسب و کارهای نوپا ضروری است.

 

فرشاد وکیل زاده افزود: بسیاری از کسب و کارها مجبور هستند خود نسبت به آموزش نیروی انسانی اقدام کنند که این امرکندی رشد این کسب و کارها را به همراه داشته است.

وی آموزش را یکی از مهمترین بخش هایی دانست که دولت در جهت حمایت از راه اندازی کسب و کارهای نوین باید به آن اهمیت دهدو گفت:این بخش با کمترین بار مالی برای دولت، بیشترین اثرگذاری را خواهد داشت.

 

دبیراتحادیه کسب و کارهای مجازی ادامه داد:اگر دولت در این بخش بتواند آموزش های لازم را بدهد، کمک بزرگی به جامعه خواهد کرد و دیگر شاهد راه اندازی تعداد زیادی از کسب و کارهای تکراری بدون ایده و خلاقیتی جدید نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان ما فاقد دانش و مهارت های کافی جهت فعالسازی یک کسب و کار جدید هستند خاطرنشان ساخت:راه اندازی یک کسب و کار فارغ از ایده، نیازمند تجربه و اطلاعات زیادی است در این شرایط حداقل انتظار این است که اگر دولت حمایتی نمی کند، حداقل باری بر دوش کارآفرینان جوان ایجاد نکند.

وکیل زاده با بیان اینکه در یک اقتصاد سالم و کارآمد، منبع اصلی درآمد دولت می بایست از محل مالیات ها باشد ادامه داد:اما مسئولان بپذیرند که کسب و کارهای نوآور در سالهای آغازین خود نه تنها سودی نخواهند داشت بلکه به شدت نیازمند جذب نقدینگی برای توسعه هستند حال در شرایطی که جوانان ما حتی به اصول شرکت داری نیز وقوف کامل ندارند و قطعا در سالهای آغازین درآمد چندانی حتی برای پوشش هزینه های خود ندارند، چرا ذهن آنها را درگیر موضوعات پیچیده ای نظیر مالیات ها می کنیم؟! دولت اگر دنبال کسب درآمدهای مالیاتی است لطفا سراغ فعالانی برود که سالانه ده ها میلیارد تومان درآمد داشته و هیچ مالیاتی هم پرداخت نمی کنند. اجازه دهید تمرکز ما بر ایده ها و کسب و کارمان باشد.