«نود اقتصادی»:صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اتحادیه سراسری زنبورداران تفاهمنامه ای امضا کردند که بر اساس آن 85 هزار زنبوردار تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند.

محمدرضا رستمی مدیرعامل صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در آیین امضای تفاهمنامه با اتحادیه سراسری زنبورداران که در محل صندوق برگزار شد، افزود: اکنون یک میلیون و 650 هزار خانوار تحت پوشش بیمه این صندوق قرار دارند.

وی افزود: با امضای این تفاهمنامه شاغلان اتحادیه زنبورداران تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند.

رستمی حداقل مستمری کنونی صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را سه میلیون و 500 هزار ریال (350 هزار تومان) و حداکثر آن را 8 میلیون ریال (800 هزار تومان) اعلام کرد و گفت: برای سال 97 حداقل و حداکثر این مستمری به ترتیب به پنج میلیون و 400 هزار ریال (540 هزار تومان) و 9 میلیون ریال (900 هزار تومان) افزایش می یابد.

رستمی هدف اصلی صندوق را حمایت از اقشار پایین دست جامعه که از مزایای بیمه ای برخوردار نیستند، عنوان کرد و گفت: در صورتی که اقشار یاد شده بخواهند از مزایای بیشتری برخوردار شوند، باید از بیمه های تکمیلی استفاده کنند.

عفت رئیسی سرحدی» مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور نیز در این آیین گفت: 85 هزار نفر عضو اتحادیه سراسری زنبورداران هستند و یک میلیون اشتغال غیر مستقیم در این حوزه وجود دارد.

وی با ابراز خرسندی از امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: تمام تلاش این است که اقشار محروم جامعه تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند و بتوانند برای دوران سالخوردگی از حقوق و مزایا برخوردار باشند.

رئیسی با یادآوری اینکه تفاهمنامه امروز درباره بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تنها در خصوص مستمری است و بیمه درمان را شامل نمی شود، اظهار امیدواری کرد، با حمایت دولت سقف میزان پرداخت ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه روستاییان سهم بالایی در تامین امنیت غذایی کشور دارند، افزود: سطح پرداخت ها باید مناسب شود تا اعضای صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از رفاه نسبی برخوردار شوند.

بر اساس تفاهمنامه همکاری که امروز امضا شد، اعضای اتحادیه سراسری زنبورداران از خدمات، مزایا و تعهدات بلند مدت (بازنشستگی، پیری، از کارافتادگی کلی و فوت) این صندوق بهره مند می شوند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، اطلاع‌رسانی شرایط، مزایا، خدمات و تعهدات بلند مدت صندوق از طریق ظرفیت‌های در اختیار به مشمولین موضوع تفاهم‌نامه که عضو شرکت‌های تعاونی تولید زیر مجموعه هستند، شناسایی اعضای واجد شرایط و متقاضی عضویت در صندوق و معرفی آن‌ها به کارگزاری‌های صندوق، صدور معرفی‌نامه برای زنبورداران عضو، برگزاری نشست‌های آموزشی برای مسئولین شرکت تعاونی‌های عضو اتحادیه، برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی و دعوت از مسئولان ستادی و استانی صندوق به منظور اطلاع‌رسانی مزایا، خدمات و شرایط عضویت در صندوق، ارسال اطلاعات هویتی کامل اعضاء و ار‌سال فهرست شرکت تعاونی به عنوان تعهدات اتحادیه مطرح شده است.