«نود اقتصادی»- رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران عدم هر گونه افزایش بهای مسکن در سه ماهه ابتدایی سال 97 را منوط به افزایش نیافتن نرخ حامل‌های انرژی در کشور دانست و اعلام کرد که در صورت گرانتر شدن نرخ حامل‌های انرژی، این امر بر روی بهای مسکن تاثیرگذار بوده و قیمت مسکن را گرانتر خواهد کرد.

مستندات لایحه بودجه ۹۷ نشان می‌دهد که دولت افزایش قطعی قیمت حامل‌های انرژی را کلید زده و درآمد ۱۷ هزار میلیارد تومانی آن را پیش‌بینی کرده، هرچند که تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبرداده اند که افزایش قیمت حامل های انرژی قطعی نیست.

مصطفی قلی خسروی در گفتگو با «نوداقتصادی» در عین حال یادآورشد که در صورت عدم افزایش نرخ حامل‌های انرژی، بازار مسکن به هیچ عنوان جهش قیمتی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه بازار مسکن همواره دارای جذابیت برای سرمایه گذاران بوده است تاکید کرد افرادی که این بازار را در شرایط فعلی، فاقد جذابیت سرمایه گذاری می‌دانند، در واقع خود آنها از بازار مسکن خسته شده‌اند، حال آنکه صنعت ساختمان همواره دارای جذابیت بوده و هست.

خسروی اذعان داشت که میزان معاملات مسکن در دیماه هم افزایشی بوده و خبر داد که وقوع زلزله هیچ تاثیر منفی بر روند معاملات نداشته است. بر اساس گزارش اخیر بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آذر ماه امسال به 17 هزار و 800 هزار واحد رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 50.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرشید پورحاجت، دبیر انجمن انبوه سازان کشور به تازگی گفته که متاسفانه در 2 هفته گذشته بازار مسکن وارد دوران رکود تورمی شده که دلیل آن هیجانات کاذب دربخش مسکن  بوده است.

در همین پیوند، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران ورود بازار مسکن به چرخه رکود تورمی را از اساس رد کرده و ادامه داده که بازار مسکن هنوز حرکتی جدی نکرده که بخواهد دچار رکود تورمی شود.

به گفته خسروی، قیمت مسکن اندکی از شاخص تورم عبور کرده اما در سالجاری به هیچ عنوان این بازار جهش قیمتی نخواهد داشت و افزود که در ثبات قیمتی در این بازار، میزان جابجایی‌ها هم افزایش می یابد.