«نود اقتصادی»- مدیرعامل شرکت "نورد آریان فولاد"خبر داده است که کارخانه متبوع او تنها با 10 درصد ظرفیت اصلی مشغول به فعالیت بوده که براین اساس میزان تولیدات فولادی این کارخانه در سال 95 حدود 200 هزارتن بوده است.

بهمن قاسمی در گفتگو با «نود اقتصادی»، ظرفیت کنونی کارخانه نورد آریان فولاد را 2 میلیون تن انواع محصولات فولادی برشمرده، اما متذکر شده است که 90 درصد ظرفیت کنونی این کارخانه غیر فعال است.

به گفته وی، به دلیل رکود اقتصادی و از آن مهمتر، فشارهای سنگین سازمان امور مالیاتی، سال گذشته 500 نفر از کارگران شرکت نورد آریان فولاد تعدیل شده اند، حال آنکه تا سال قبل، تعداد کارگران این کارخانه 1100 نفر بوده است.

محمد باقر نوبخت به تازگی گفته است که تا سال گذشته 650 تا 700 هزار فرصت شغلی ایجاد شده و تاکید کرده که سال آینده 830 هزار نفر وارد بازار می‌شوند!

مدیرعامل شرکت نورد آریان فولاد، بدهی فعلی شرکت متبوع خود به سازمان امور مالیاتی را 8 میلیارد تومان دانسته اما گفته که این رقم مالیات را قبول نداشته و بابت آن هم اعتر اض کرده است و افزود که تا اکنون 1.5 میلیاردتومان از بدهی مذکور پرداخت شده اما سازمان امور مالیاتی تاکید کرده که باید دستکم 30 درصد از این مالیات پرداخت شود.

این تولید کننده فولاد، از توقیف خودروی شخصی خودبه دلیل بدهی به سازمان امورمالیاتی خبرداد و گفت که سازمان امورمالیاتی طی نامه‌ای از راهنمایی و رانندگی خواسته تا خودروی او را توقیف کنند که در زمان تعویض پلاک، این اتفاق برای او رخ داده است.

قاسمی اذعان داشته که شرکت نورد آریان فولاد یک بدهی 30 میلیون تومانی به سازمان امور مالیاتی داشته که آن را درسال 95 پرداخت کرده، بنابراین به دلیل بدهی قبلی، خودروی شخصی او توقیف شده است!

وی گفته است که شرکت‌های تولید کننده تازه تاسیس در مناطق محروم تا 10 سال از پرداخت هرگونه مالیات معاف بوده اند اما سازمان امور مالیاتی با فشار براین شرکت، توجهی به مصوبه قانونی نمی کند.

این تولید کننده صنعت فولاد مدعی شده که با توجه به مشکلات کنونی، برخی از مدیران سازمان امور مالیاتی به او گفته اند که اگر تولید فولاد برای او صرفه ای ندارد بهتر است  که کارخانه خود را تعطیل کند!

مدیرعامل شرکت"نوردآریان فولاد"با بیان اینکه برای  رسیدگی به مشکل دو ماه است که در انتظار تعیین وقت از استانداری است افزوده که مقامات استانداری برای  رسیدگی به مشکلات کارخانه و کارگران ان هیچ وقتی را تعیین نمی کنند.