«نود اقتصادی»:قائم‌مقام وزیر نیرو بخش خصوصی و سازمان‌های خدماتی همچون مخابرات، شرکت گاز، شهرداری‌ها و... را رقیبان بزرگ وزارت نیرو دانست و گفت: این وزارتخانه باید در همه عرصه‌ها با دقت، سرعت، ظرافت، امنیت و نوآوری همگام با زمان جلو برود.

ستار محمودی یادآوری کرد هزینه طرح‌های وزارت نیرو بسیار بالاست بنابراین مدیران و کارکنان این وزارتخانه باید ضمن اجرا کردن طرح‌ها با دقت و به حاشیه راندن طرح‌های پر طمطراق، راه را برای اجرای طرح‌های ضروری تر هموار کنند.

محمودی بر آموزش نظام‌های مراقبتی، نظام حوادث و اتفاق، سامانه‌های مدیریت هوشمند (جی.آی.اس و تله‌متری)، نبود تاسیسات بدون شناسنامه، مسائل مربوط به مدیریت مصرف، کاهش هدررفت و آب به‌حساب نیامده تاکید کرد.

قائم‌مقام وزیر نیرو اعلام کرد بارش‌های کشور در برخی استان‌ها 28 درصد و در برخی استان‌ها تا 100 درصد کاهش داشته است.

محمودی افزود: با توجه به کمبود بارش‌های کشور از هم اکنون خود را آماده می‌کنیم تا با برنامه ریزی صحیح و مدیریت کارآمد، بتوانیم نیاز آب مصرفی کشور را در تابستان سال آینده تامین کنیم.

وی بر لزوم تامین کمیت و کیفیت متناسب آب تاکید کرد و افزود: ما از سرمایه‌های بزرگی همچون سد، تونل، تصفیه خانه‌ها، شبکه‌های انتقال و توزیع و نظام‌های اندازه گیری و کنترل حفاظت می‌کنیم که برای آن‌ها هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته وی، نگهداری و استفاده مناسب از این سرمایه ها به انگیزه، دانش، پایش و استقلال در کار نیاز دارد.

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: حدود 580 کیلومتر تونل برای طرح‌های آبی در کشور ساخته شده و بیش از 200 کیلومتر نیز در دست اقدام است.