«نود اقتصادی»- شرکت بیمه آسیا، در لحظات پایانی شب گذشته، عبدالرسول دری اصفهانی را از فهرست اعضای هیات مدیره این شرکت در روی درگاه اطلاع رسانی رسمی خود حذف کرد.

در ترکیب هیات مدیره بیمه آسیا، منهای عبدالرسول دری اصفهانی، اسامی افرادی چون "فضل الله معظمی"، "ابراهیم کاردگر"، "مسعود بادین" و "نیما نوراللهی" هم به چشم می‌خورد.

عبدالرسول دری‌ اصفهانی، نماینده بانک مرکزی و مسئول امور بانکی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با گروه 5+1 و یکی از کارکنان ستاد اجرای برجام بوده که مردادماه 1395 خبر دستگیری وی به اتهام جاسوسی در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

روز قبل، محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه تایید کرد که حکم محکومیت دری‌ اصفهانی به اتهام جاسوسی و ارائه اطلاعات به بیگانگان قطعی شده است.

عبدالرسول دری‌ اصفهانی جدای از عضویت در هیات مدیره، یکی از سهامداران شرکت بیمه آسیا هم به شمار می‌رود.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه آسیا در گفتگو با «نود اقتصادی» گفته است که دری اصفهانی به عنوان یک سهامدار حقیقی در ترکیب هیات مدیره شرکت بیمه آسیا، دارای 9 هزار سهم بوده که این مقدار سهم کاملا شخصی است و افزوده که با توجه به قطعی شدن محکومیت، این فرد نمی‌تواند در ترکیب هیات مدیره باقی بماند بنابراین با برگزاری مجمع، تکلیف عضو جدید هم بزودی مشخص خواهد شد.

به گفته فضل الله معظمی، تعیین تکلیف عضو جدید هیات مدیره در اختیار مجمع بوده و طبق مقررات قانون تجارت در این خصوص اقدام خواهد شد و راهی غیر از این وجود ندارد.