«نود اقتصادی»- سود خالص شرکت بیمه ملت، شرکت فعال در صنعت بیمه در انتهای سال 95 دستکم 43 درصد ریزش داشته که در نوع خود یک رقم قابل توجه به شمار می‌آید.

به گزارش «نود اقتصادی»، سود خالص شرکت بیمه ملت در سال 95 حدود ۳۲۲,۲۱۷  میلیون ریال بوده، عددی به مراتب پایین تر از سود خالص سال ماقبل از آن.

سود خالص این شرکت بیمه ای در سال 94 در محدوده ۵۶۴,۳۰۰ میلیون ریال بوده که در قیاس با عدد سال بعد از آن ،یعنی در سال 95 ، خود روایتگر تفاوت فاحش در سود خالص کسب شده این شرکت است.

به نظر می رسد که پیوستن" علیرضا ابراهیم پور"در کسوت مدیریت عاملی شرکت بیمه ملت در سال گذشته، چندان هم با نتیجه خوبی برای این شرکت همراه نشده است.

اوایل شهریورماه سال قبل و با تصمیم هیات مدیره شرکت بیمه ملت، مسعود حجاریان پس از 14 سال فعالیت در بیمه ملت، جای خود را به علیرضا ابراهیم پور داد.

هیات مدیره شرکت بیمه، در گزارشی برای توضیح علت افت 43 درصدی سود خالص شرکت مورد اشاره در سال 95 به این جمله بسنده کرده که افزایش خسارت معوق دلیل اصلی این امر بوده است.!

جدای از این امر، گفته می‌شود که شرکت بیمه ملت در سال گذشته 59 نماینده خود را تعدیل کرده است.

از قرارمعلوم، تعداد نمایندگی‌های این شرکت بیمه‌ای در سال  95 به عدد 1012 رسیده حال آنکه این رقم در سال ماقبل از آن در محدوده 1071 نمایندگی بوده که این امر خود گویای ریزش 59 نمایندگی شرکت بیمه ملت در سال 95 بوده است.