مدیرعامل شرکت چرم مشهد زیانده بودن و نداشتن توجیه اقتصادی در موقعیت جغرافیایی برخی شعب شرکت متبوع خود را دلیل اصلی به تعطیلی کشاندن این تعداد شعبه چرم مشهد برشمرد.

خبرنگار «نود اقتصادی» چند روز پیش گزارش داد که شرکت چرم مشهد، شرکت فعال در زمینه تولیدات چرم طبیعی، البسه و انواع محصولات چرمی در کشور، در سال گذشته 7 فروشگاه کم بازده خود را تعطیل کرد که فروشگاه‌های تعطیل شده شرکت چرم مشهد، در رفسنجان، ایلام، محسنی، آمل هراز، تندیس تجریش، نمایندگی تجریش و نمایندگی ارومیه بوده است. تعداد فروشگاه‌های این شرکت در پایان سال 95 حدود 59 فروشگاه در 28 استان کشور بوده است.

بابک مصری درگفتگو با «نود اقتصادی» و در واکنش به این خبر اعلام کرد که چرم مشهر شعب کم بازده خود را تعطیل کرده اما تعدادی هم شعب جدید ایجاد کرده است.

وی در عین حال، نامناسب بودن شرایط اقتصادی در کشور را مهمترین دلیل سوددهی اندک شرکت متبوع خود برشمرد و اضافه کرد که واردات اجناس چرم و مصنوعات هندی و ترکیه‌ای برصنعت چرم تاثیر منفی گذارده است.

به گفته مصری، بسیاری ازتولیدکنندگان داخلی چرم و مصنوعات چرمی تولید را کنار گذارده و به واردات روی آورده اند.

مدیرعامل شرکت چرم مشهد تصریح کرد که مهمترین تاثیر منفی برصنعت چرم ناشی از واردات و قاچاق کالا بوده که همه صنایع کشور را گرفتار خود کرده است.

وی درباره صادرات اندک شرکت چرم مشهد هم قبول کرد که صادرات شرکت متبوع او زیاد نبوده و به «نود اقتصادی»گفت که در حال حاضر، این شرکت به کشور بوسنی صادرات محصول داشته که در ادامه صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا هم در برنامه کاری قراردارد.