«نود اقتصادی»:قرارداد همکاری مرکز مالی ایران با شرکت اینفورکس(Inforex)روز یکشنبه نوزدهم شهریورماه در ساختمان بورس اوراق بهادار امضا شد.

مدیرعامل مرکز مالی ایران، توسعه همکاری‌های بین‌المللی و دسترسی سرمایه‌گذاران خارجی به اطلاعات مالی شرکت‌های ایرانی را از اهداف این همکاری اعلام کرد.

طبق این قرارداد مرکز مالی ایران، اطلاعات معاملات سهام و سایر ابزارهای مالی منتشر شده در بازار سرمایه ایران در اختیار اینفورکس قرار خواهد گرفت تا این شرکت از طریق سامانه‌های متعلق به خود به سرمایه‌گذاران خارجی ارائه ‌کند.

علی نقوی گفت: یکی از  اهداف برنامه استراتژیک مرکز مالی ایران تسهیل ارتباطات و جریان اطلاعات در بازارهای مالی است؛ که این قرارداد در راستای تحقق این هدف امضا شده است.

مرکز مالی ایران در سال گذشته ایجاد پایگاه داده‌های تحقیقاتی مالی (IFDC)  را در دستور کار خود قرار داد و در فروردین‌ماه سال جاری از نخستین نسخه آن رونمایی شد.

این پایگاه شامل اطلاعات مالی و معاملاتی تاریخی ناشران و کالاهای پذیرفته شده در بورس های کشور است که به سهولت در اختیار پژوهشگران و فعالان بازارهای مالی قرار گرفته است.

مدیر عامل مرکز مالی ایران در پاسخ به این سوال که این اطلاعات شامل چه داده هایی می‌شوند؟ گفت: اطلاعات منتشره از طریق IFDC داده هایی است که طبق دستورالعمل های افشای اطلاعات در بازار سرمایه، شرکت ها موظف به انتشار آن هستند.

نقوی،خاطر نشان کرد: مدت این قرارداد دو ساله است و براساس آن شرکت اینفورکس متعهد شده اطلاعات معاملاتی شرکت های ایرانی را از طریق اپلیکیشن موبایل و نرم افزارهای خود به سرمایه گذاران خارجی ارائه کند.