به گزارش «نود اقتصادی» محسن بهرامی ‌ارض ‌اقدس، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و دبیر ستاد تنظیم بازار دولت درباره خروج صنایع از رکود و تناقض‌های آماری گفت: من تاکید می‌کنم که درآمار‌ها تناقضی وجود ندارد. حتی در این باره مقام معظم رهبری هم تاکید کردند که به آمارهای مراجع رسمی نباید خدشه‌ای وارد شود اما آمارها متنوع است و دلیل آن هم تعاریف مختلف در مرکزهای جمع‌آوری آمار است.

وی افزود: در ارتباط با رکود یک تعریف علمی وجود دارد و ما در شرایطی در رکود هستیم که دو فصل پیاپی سه‌ماهه رشد اقتصادی کشور منفی باشد. با این تعریف، ما رشد اقتصادی داشتیم، اما به‌آن معنا نیست که در کشور ما صدها هزار واحد صنعتی با کمتر از ظرفیت خود کار نکنند یا تعطیل نباشند یا ورشکسته نباشند یا اگر تولید می‌کنند تقاضا به حد کافی برای آن وجود داشته باشد.

بهرامی‌ارض‌اقدس تاکید کرد: نرخ ارز تقریبا طی سال‌های اخیر ثابت مانده و واردات تسهیل شده و تولید داخل با تورم مواجه شده است. قاچاق کالاهای مشابه تولید داخل هم مزید بر علت شده تا تولید توان خود را از دست بدهد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تصریح کرد: کاهش نرخ سود بانکی که دولت روی آن اهتمام دارد یک قدم بزرگ در جهت حمایت از تولید است و امیدواریم گام بعدی واقعی شدن نرخ ارز باشد تا امنیت سرمایه‌گذاری در کشور افزایش یابد. از سوی دیگر، نباید از توان بخش خصوصی در کشور غافل شد و دولت در این زمینه باید به این بخش اعتماد کند.