محمدرضا جهان بیگلری عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص برنامه‌های وزرای اقتصادی دولت دوازدهم اظهار کرد: یکی از دلایل ضعف دولت یازدهم بالاخص در زمینه اقتصادی انتخاب معاونین و مدیران میانی ضعیف و ناکار آمد بود که لطمه زیادی را به اقتصاد کشور و بخش خصوصی وارد کردند.

وی افزود: مدیرانی که از تخصص و توانایی های لازم در امور اجرایی برخوردار نبودند و دلایل ضعفشان را با آمار سازی و مخلوط آمارهای مشابه با اصلی جبران نمودند. این کار آنها شاید به ظاهر ضعفهایشان را رفع و رجوع کرده باشد، ولی واقعیت بیانگر چیز دیگریست و اقتصاد در دولت یازدهم تحت شعاع این آمارها به سمت تضعیف شدن گام برداشت.

این اقتصاددان تصریح کرد: حال که با انتخاب و رای اعتماد نمایندگان مجلس، وزار دوباره بر سر کار بازگشتند، این بار می‌بایست در انتخابها نظارت کامل انجام شود و معاونین ومدیران کارآمد و دلسوز در پستهای حساس قرارگیرند. بطور مثال آقای کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در انتخاب معاونین کلیدی همانند سازمان سرمایه گذاری (که با مدیریت ضعیف در سالهای اخیر ضربات سنگینی به اقتصاد و جذب سرمایه گذاری در کشور وارد آورده )، شرکت سرمایه گذاری خارجی (ایفک) و چند معاونت دیگر با حساسیت بیشتر عمل کند.

جهان بیگلری بیان کرد: آقای شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دقت نظر داشته باشد و در انتخاب معاونین از جمله تولید، معدن، نظارت بر طرحها، اقتصادی و ریاست سازمان توسعه تجارت که نقش کلیدی را ایفا می‌نماید، دقت کنند. همچنین آقای رحمانی فضلی در انتخاب استانداران فعال ، اجرایی و کارآمد نگاه ویژه‌ای داشته باشند و دیگر وزرا هم به این شکل می‌بایست در انتخاب معاونین و مدیران میانی صلاحیت را جایگزین رفاقت نمایند.

وی گفت: حال آنکه پس از مدتها رئیس محترم جمهور معاونتی حساس را در دولت دوازدهم احیا و دکتر نهاوندیان را که هم سابقه کار در دولت و هم فعالیت در بخش خصوصی را در کارنامه خود دارد و رشته مرتبط با معاونت اقتصادی را هم دارا است به این سمت منصوب نمودند، این معاونت در مسائل اقتصادی بیشتر فعال باشد و نظرات معاونت اقتصادی ریاست جمهوری برای دستگاههای اجرایی از اهمیت بسزایی برخوردار باشد تا راهکاری اساسی برای خروج از رکود با اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی تدوین شود و در نهایت شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و روند روبه رشد سرمایه گذاری باشیم.

این عضو اتاق بازرگانی اظهار کرد: در این صورت است که در این شرایط حساس اقتصادی دولت دوازدهم می‌تواند کارنامه درخشانی را از خود در چهار سال پیش رو به نمایش گذارد.