«نود اقتصادی»- معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در دولت دهم در گفتگو با «نود اقتصادی» در مورد عدم رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به "حبیب الله بیطرف"، وزیر پیشنهادی نیرو در دولت دوازدهم، دو نظریه را مطرح و ارزیابی کرد: با توجه به اینکه وزیر نیروی پیشنهادی دولت دوازدهم فکر می‌کرد که از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت، بنابراین برای رایزنی جدی، احساس نیاز نکرده و در مجلس کار و توجیه بیشتری انجام نداد.

ماراتن پنج روزه بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی در دو نوبت صبح و بعدازظهر امروز با سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهوری پایان یافت و با رای نمایندگان 16 وزیر راهی پاستور شدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با رای موافق خود 16 وزیر دولت دوازدهم را راهی پاستور کردند، اما حبیب الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو نتوانست رای موافق نمایندگان را اخذ کند.

"عبدالحمید ثمره هاشمی" در گفتگو با «نود اقتصادی» افزود: دلیل دیگر در عدم رای آوری حبیب الله بیطرف از مجلس مربوط به عملکرد وزرای بعدی او بوده که از جمله می‌توان به عملکرد قوی مهندس فتاح وزیر نیروی دولت نهم اشاره کرد.

به گفته وی مهندس فتاح وزیر اسبق نیرو، در دوره بعد از حبیب الله بیطرف، وزارت نیرو را به شدت رشد داده و ادامه داد که این وزیر زحمت زیادی کشیده و توقع را ازوزارت نیرو بالا برد.

ثمره هاشمی اظهار داشت که مهندس نامجو، وزیر بعدی هم نه به اندازه مهندس فتاح اما در هر حال راه فتاح را ادامه داد و "حمیدچیت چیان" وزیر دولت یازدهم هم نه به اندازه وزرای قبلی اما درمجموع عملکرد خوبی در این وزارتخانه داشت.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در دولت دهم گفت که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حین بررسی و رای به بیطرف، شرایط وزارت نیرو در دوره قبلی بیطرف را مطالعه کرده و احساس کرده‌اند که شاید گزینه پیشنهادی وزارت نیرو نتواند آن مجموعه وزارت نیرو را به خوبی رشد دهد، بنابراین به او رای اعتماد نداده اند.