به گزارش «نود اقتصادی»، ابراهیم جمیلی رئیس خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه توقف هرچه زودتر فعالیت‌ موسسات پولی و مالی توسط بانک مرکزی هر چه زودتر باید اتفاق بیفتد، گفت: این موضوع بدون شک به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.  وی افزود: مساله نگران‌کننده در این بین اما سرنوشتی است که برای نقدینگی آزاد شده از این موسسات پیش خواهد آمد. مدیریت این موضوع بی‌شک برعهده دولت و بانک مرکزی است.
وی افزود: تعطیلی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در اولین فرصت، بهترین و مثبت‌ترین برنامه‌ای است که بانک مرکزی در راستای بهبود شرایط مالی کشور می‌تواند اجرایی کند. در این بین اما تقویت بانک‌ها اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. به هر روی دست برداشتن از تفکر و رفتارهای اقتصادی برپایه دلالی و استفاده بهینه از سپرده‌ها بسیار مهم است.
جمیلی ادامه داد: سرنوشت مالی سپرده‌گذاران موضوعی است که بعد از تعطیلی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز موجب نگرانی خواهد بود. به هر روی عده‌ای وام دریافت کرده‌اند که روند مالی آنها باید روشن شود. از سویی دیگر متاسفانه شاهد آن هستیم که گروهی مثل بازنشستگان پول خود را در این موسسات سپرده گذاشته‌اند و با دریافت سود بانکی امرار معاش می‌کنند. نگرانی این قشر از جامعه در شرایطی که سود سپرده بانک‌ها کاهش پیدا کرده، قابل پیش‌بینی است.
عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: از آنجایی که ادامه حیات موسسات مالی و اعتباری هیچ فایده و امتیاز مثبتی بر روند اقتصادی کشور ندارد، خواسته و ناخواسته باید تعطیل شوند. حال آنکه این تعطیلی هرچه سریع‌تر عملی شود، مشکلات وابسته به آن نیز زودتر حل خواهد شد و در پی آن سلامت اقتصادی با سرعت بیشتری به کشور باز خواهد گشت.