سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان این که از 2 میلیون مشترک استان مازندران گاز حدود 140 هزار مشترک قطع شده بود گفت: گاز شماری از مشترکان وصل شده و تا عصر امروز گاز همه مشترکان استان مازندران که دچار قطع گاز شده بودند وصل خواهد شد.

مجید بوجارزاده افزود: شب گذشته میزان مصرف گاز در بخش خانگی به 530 میلیون مترمکعب رسید که پیش بینی می شود با افزایش شدت سرما به 550 میلیون مترمکعب نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: میزان مصرف گار در تهران نیز به 120 میلیون مترمکعب رسیده است.

بوجارزاده اضافه کرد: گاز مناطقی از شهرستانهای بابل، بابلسر و آمل در استان مازندران قطع شده بود که از صبح امروز، وصل مجدد آنها آغاز شده است که تا عصر امروز گاز همه مشترکانی که قطع شده بود، وصل خواهد شد.

سخنگوی شرکت ملی گاز ادامه داد: از 2 میلیون مشترک استان مازندران گاز حدود 140 هزار مشترک قطع شده بود که پس از افزایش فشار در خطوط انتقال، گاز آنها در حال وصل شدن است.

وی گفت: به غیر از مناطق یادشده در سایر مناطق کشور مشکل قطع گاز گزارش نشده است.

بوجارزاده با بیان این که دمای هوای 26 استان به زیر صفر کاهش یافته است گفت: اولویت اصلی، تامین گاز بخش خانگی است به همین دلیل گاز تحویلی به نیروگاه ها و سایر بخش ها کاهش یافته است.
وی افزود: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، موج سرما تا روز شنبه در کشور مستقر خواهد ماند.

بوجارزاده درباره برنامه های در دست اجرا برای رفع مشکل تامین گاز این استان ادامه داد: یک خط لوله انتقال گاز جدید در استان مازندران در حال احداث است که تا یک ماه آینده به پایان می رسد، همچنین خط انتقال دامغان به کیاسر نیز در حال ساخت است که با برقرار شدن آنها مشکل گاز استان مازندران به طور کامل رفع خواهد شد.

وی درباره واردات گاز از ترکمنستان نیز گفت: واردات گاز از این کشور ادامه دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.