سید فرزاد طلاکش، دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین» گفت: 10 روزی است که قیمت تخم مرغ در حد پایین ثابت مانده است و میانگین قیمت آن بر روی 3400 تومان است و این بدان معنا است که تولیدکننده 800 تومان متضرر می‌شود زیرا قیمت واقعی آن  4100 تومان است.

وی افزود: ما انتظار داشتیم که با آغاز فصل پاییز قیمت‌ها به دلیل بیشتر شدن تقاضا در بازار داخلی و همچنین صادرات بیشتر بالاتر برود اما این اتفاق نیفتاد و چنان چه همین میزان صادرات نیز نبود قیمت از این هم پایین تر بود و تولیدکننده ضرر و زیان بیشتری می‌کرد.

طلاکش اظهار داشت: به دلیل زیاد بودن تولید و هم‌خوانی نداشتن صادرات و مصرف داخلی با این تولید، در برنامه ریزی تولید که توسط معاونت امور دام وزرات جهاد و به کمک تشکل‌های صنفی صورت گرفت میزان تولید را کاهش دادیم.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران بیان داشت: انتظار داشتیم که صادرات به میزان سال 94 باشد اما از آن جهت که میانگین قیمت به دلیل کاهش جوجه ریزی بالاتر از سال قبل بود و از طرفی دولت نیز هیچ گونه حمایتی از صادرات نکرد لذا نتوانستیم به میزان صادرات سال گذشته برسیم، حتی ما از دولت خواستیم که اگر یارانه ای را تعلق نمی‌دهند در عوض نقدینگی به صنف تزریق کنند و بعد از مدتی نیز آن را پس بگیرند اما این کار نیز نکردند.

وی با بیان این مطلب که کاهش صادرات صنایع غذایی نیز موجب شده تا تقاضا برای تخم مرغ از سوی کارخانجات نیز کمتر باشد، تصریح کرد: در 7 ماه ابتدایی امسال کل صادرات به نسبت 7 ماهه مشابه سال 94، 40 درصد کمتر بوده است و این باعث شده تا تخم مرغ افزایش یافته و لذا قیمت نیز پایین باشد.