گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»- مجمع عمومی سالیانه بانک صنعت و معدن برای بررسی صورت‌های سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال ٩٤ با همه تعریف و تمجید وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت از این بانک، چند روز قبل به کار خود پایان داد، اما باز هم تکلیف ترمیم هیات مدیره این بانک مشخص نشد!

به گزارش «نسیم آنلاین»، ترکیب هیات مدیره بانک دولتی صنعت و معدن دستکم بیش از یکسال است که ناقص بوده و گویی قرار نیست چرخه تکامل را به لحاظ عددی طی کند.

در حال حاضر، "علی اشرف افخمی"، "عباس معمار نژاد"، "اصغر پاک طینت" و "حسین عسگری" در ترکیب هیات مدیره این بانک جا خوش کرده اند، اما هنوز معلوم نیست که چرا گزینه پنجم به این فهرست اضافه نمی‌شود!

گفتنی است مهرماه سال گذشته،"غلامعباس نعمت اللهی"به دلیل بازنشستگی از لیست هیات مدیره بانک صنعت و معدن خط خورد و بجای او اصغر پاک طینت بر صندلی او تکیه زد. البته، بعدها حسین عسگری، چهره جوان و ناآشنای سیستم بانکی به این لیست اضافه شده است!

با اینهمه، فهرست هیات مدیره  این بانک همچنان از لحاظ عددی ناقص بوده و چنانچه تصمیم گیری درباره مسائل مهم بانک مذکور در هیات مدیره ،به رای مساوی ختم شود، زوج بودن تعداد ترکیب، تصمیم سازی پیرامون آن را به بن بست خواهد کشاند.

از همین رو است که همواره ترکیب هیات مدیره بنگاه‌های اقتصادی از لحاظ عددی فرد بوده نه زوج!

بانک صنعت و معدن یک بانک تخصصی بوده که بر اساس آمار، سهم آن از کل سپرده بانک‌های تخصصی در سال گذشته، تنها 4.7 درصد بوده و از کل بانک‌های تجاری، دولتی و تخصصی  هم 7.2 درصد بوده است. محمدرضا نعمت زاده ، وزیر صنعت، معدن و تجارت دو روز قبل در مجمع این بانک گفته که  علت تمایل  کارآفرینان برای دریافت تسهیلات از این بانک ناشی از برخورد منطقی این بانک بوده اما به نظر می‌رسد که کارآفرینان در جبهه مخالف نظری مغایر آن دارند.

برای نمونه، امیر حسین کاوه ، دبیر سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل ایران بانک صنعت و معدن را یک بانک نامرئی و ناپیدا در نظام بانکی کشور دانست که گره‌ای از کار تولیدکنندگان صنعت لوله و پروفیل کشور باز نمی‌کند و افزوده که این بانک در نظام بانکی کشور چندان هم به حساب نمی‌آید.