محمدباقر معتمد، رییس اتحادیه شوفاژ و تهویه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین» بیان داشت: یک هفته‌ای است که به دلایلی از جمله نزدیک شدن به فصل پاییز و همچنین کم شدن بهره‌های بانکی رونقی با شیب کم در بازار مسکن و به تبع آن در بازار وسایل مرتبط با آن مانند لوازم گرمایشی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در حقیقت همیشه در این موقع از سال جابه جایی مسکن برای خانواده‌ها به دلیل نزدیکی به فصل مدرسه زیادتر شده و طبیعتا خرید و یا اجاره خانه جدید نیز رونق پیدا می کند، بنابراین هر چند که تا دو هفته قبل رکود بسیار شدید بود اما در حال حاضر کمی بهتر شده است.

رییس اتحادیه شوفاژ و تهویه در رابطه با وضعیت قیمت کالاهای این بازار گفت: قیمت‌ها بسیار مناسب است و دلیل آن نیز این است که به دلیل رکود موجود در بازار کالاهای گرمایشی که 95 درصد آن توسط کارخانه‌های داخلی تولید می‌‎شود رقابت شدیدی برای فروش اجناس خود دارند.

معتمد افزود: در حقیقت تولیدکنندگان، خطوط تولید خود را برای تقاضاهای زیادی که در سال‌های قبل وجود داشت تجهیز کرده اند بنابراین در حال حاضر به دلیل رکود در بازار مازاد تولید داریم و به همین دلیل برای فروش کالا توسط کارخانه‌ها رقابت زیادی ایجاد شده و در واقع جنگ قیمت صورت گرفته است و همین موجب شده تا نه تنها تغییر قیمت نداشته بلکه در برخی موارد کاهش نیز داشته ایم.

وی اظهار داشت: همین تغییر نکردن قیمت منجر شده است تا شوفاژ جایگزین بخاری و آبگرمکن شود زیرا برای خریدار در بسیاری از موارد به صرفه تر خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که کالاهای زیادی در انبار کارخانه‌ها دپو شده است، تصریح کرد: کارخانه‌داران با امید به این که بالاخره این رکود شکسته خواهد شد و شاید در فصل جدید نیز تقاضا افزایش پیدا کند، تلاش دارند تا کارخانه را سرپا نگه داشته و حتی ظرفیت خود را نیز پایین تر از حد معمول نیاورند، از آن طرف با وجود تقاضای کم در بازار مجبور هستند تا مازاد تولید خود را در انبارها ذخیره کنند.