ابراهیم درستی، رییس اتحادیه موبایل در گفتگو با خبرنگار «نسیم آنلاین» در رابطه با طرح رجیستری گفت: این طرح، طرح خوبی است اما بهتر است بقیه مشکلات نیز حل شود به طور مثال شبکه مخابراتی باید به گونه ای عمل کند که باردیگر مواردی از جمله کپی صورت نگیرد.

وی در رابطه با خبری مبنی بر خارج شدن گوشی‌های Apple  از دسترس نیز افزود: در کل هر برندی که از وزارت صنعت، مجوز ورود کالا را داشته باشد مورد تأیید ما نیز است بنابراین نمایندگی‌های برندها باید پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

نائب رییس اتاق اصناف گفت: تمامی شرکت‌های  خوب دنیا می‌دانند که بازار مصرفی بسیار خوبی در ایران وجود دارد بنابراین رقابت زیادی در این رابطه باهم دارند، لذا ما نیز باید از این موضوع استفاده کرده و مراقب باشیم تا بهترین امتیازها را برای شهروندان خود انتخاب کنیم تا برندهایی فعالیت کنند که بهترین خدمات را به خریداران خود می دهند.

درستی با بیان این مطلب که بهتر است احساساتی و هیجان زده در رابطه با مسائل تصمیم نگیریم، گفت: سال 85 تعرفه را به دلیل تولید داخل، 60 درصد بالا بردیم در صورتی که در آن زمان تولیدی نداشتیم، حالا نیز این اشتباه را در مورد قطعات و لوازم جانبی تکرار کرده و یک مرتبه تصمیم می‌گیریم تا ارزش کالا را 500 درصد بالا ‌ببریم که این موضوع بدون شک تأثیرات خوبی برجا نخواهد گذاشت و باعث می‌شود که قاچاق این لوازم بیشتر شود.

وی تأکید کرد: ما در سال‌های پیش تحریم را دور می زدیم و نمی‌گذاشتیم که این موضوع جلوی پیشرفت بازار موبایل را بگیرد، لذا بهترین جنس‌ها و جدیدترین محصولات در کمترین زمان ممکن وارد بازار ایران می‌شد اما الان رکود بسیار شدیدی بر بازار حاکم است.

نائب رییس اتاق اصناف و نماینده اصناف کشور در سازمان مالیاتی با تأکید بر این مطلب که رکود دامنگیر تمامی صنوف شده است، بیان داشت: بهتر است برخی از مسئولین سازمان‌ امور مالیاتی به بازارهای مختلفی از جمله موبایل، بخش مرتبط با آی تی و بازاری مانند لوازم خانگی در امین حضور سری بزنند تا دریابند که چه رکود عمیقی بازار را در پی گرفته است.

وی اظهار داشت: در بازار موبایل، لوازم جانبی و تعمیرات آن  و همچنین بازار صوت و تصویر سرتاسرِ تهران آن چنان رکود حاکم شده است که فروش به حداقل رسیده و 95 درصد کاسبان این صنف تنها برای حفظ آبروی خود چراغ مغازه‌هایشان را روشن می‌گذارند، برخی بیان می‌کنند که به دلیل هزینه برق نمی‌توانند کولر گازی خود را روشن کنند، بد نیست که مسئولین بروند و بازار را رصد کنند تا دریابند که در بازارهایی مانند بازارهایی مانند بازار موبایل نازی آباد و جمهوری، امین حضور و بازار محصولات کامپیوتر پایتخت چه می گذرد.