هادی کمالیان رییس اتحادیه فرش ماشینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین» بیان داشت: بازار از آرامش بسیار عمیقی برخوردار است و تلاطم خاصی در آن وجود ندارد و این آرامش و رکود نیز دلایل زیادی دارد.

وی ادامه داد: مردم و خریداران در یک بلاتکلیفی به سر می‌برند و دلیل آن نیز موضوع برجام است، زیرا دائم منتظر هستند تا اتفاق خاصی رخ دهد و از خرید ممانعت می کنند، ما نیز در این مدت انتظار داشتیم تا حرکتی صورت گرفته و بازار رونق پیدا کند اما نه تنها این اتفاق صورت نگرفت بلکه اوضاع بدتر نیز شد و رکود شدت یافت.

رییس اتحادیه فرش ماشینی به نسیم آنلاین گفت: متأسفانه دولت نیز در رابطه با موضوع تشدید رکود کار خاصی انجام نداد و در این راستا طرحی مانند اعطای کارت اعتباری 10 میلیونی خرید لوازم خانگی ایرانی که فرش ماشینی را نیز شامل می شد مانند بسیاری از طرح های گذشته با شکست مواجه شد و تأثیر مثبتی در بازار نگذاشت.

کمالیان تأکید کرد: در حال حاضر تقاضا در بازار بسیار کم شده و 30 تا 40 درصد خرید فروش فرش ماشین کاهش یافته  و این در حالی است که تولیدکنندگان مطابق دانش روز صنعت را پیش می برند و روز به روز نیز تولیدات بهتری را به بازار عرضه می کنند اما واقعیت این است که به دلیل تقاضای کم بازار از جنس اشباع شده است.

وی در رابطه با صادرات این کالا گفت: صادرات نیز روند بسیار کندی دارد، تولیدکنندگان در تولید فرش چه از نوع فانتزی، پلی استر و انواع دیگر حرف اول را می زنند اما باید برای حضور آنها در نمایشگاه های بزرگ و بین المللی حمایت شود تا بتوانند بازار خود را حفظ کنند در غیر این صورت رقیبان بازار را در دست خواهند گرفت.