احمد شیرزاد در یادداشتی انتقادی به دولت از انداختن تقصیرها به گردن دولت قبل انتقاد کرد.

 به گزارش «نسیم آنلاین» احمد شیرزاد نماینده سابق مجلس و از اعضای حزب منحله مشارکت در یادداشتی که در روزنامه آرمان منتشر ساخت از اینکه دولت روحانی همه تقصیرها را به گردن دولت قبل می اندازد انتقاد کرده و آن را به دلیل نشناختن افکار عمومی توسط دولت ارزیابی کرده است.

شیرزاد در این یادداشت، دولت یازدهم را فاقد خبرگان رسانه ای دانسته است و نوشته :« نباید به صرف اینکه فردی دست به قلم وگاه کتابی به رشته تحریر درآورده است، تیم رسانه‌ای یک دولت را به وی بسپارند. مساله خبر و اطلاع‌رسانی درجهان امروز موضوعی کاملا حرفه‌ای است و هر دولتی نیازمند استفاده از نیروهایی است که ضمن وفاداری به دولت دارای نگاه حرفه‌ای به اطلاع‌رسانی باشد.»

نویسنده روزنامه آرمان در ادامه به مساله فیش های حقوقی نجومی پرداخته و تاکید کرده است:« . تاثیرگذاری تیم رسانه‌ای دولت در مساله فیش‌های حقوقی کاملا منفی و به ضرر دولت است. واقعیت چنین است که در این مساله تیم رسانه‌ای دولت ضعیف عمل کرده و به همین دلیل تندروها این موضوع را به حاشیه‌ای برای دولت آقای روحانی تبدیل کرده‌اند. تیم رسانه‌ای دولت براین گمان است‌که اگر این‌گونه جلوه دهند که این حقوق‌ها میلیونی ریشه در تصمیمات دولت قبلی دارد؛ آنگاه مردم این موضوع را می‌پذیرند در صورتی که چنین موضع‌گیری‌هایی ناشی از عدم شناخت افکار عمومی از سوی دولت است.»

 

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

اگر خواسته شود نقدی روانه بخشی از تیم ریاست‌جمهوری یازدهم شود، این نقد باید روانه تیم اطلاع‌رسانی دولت باشد. در این خصوص به دولت انتقاد دارم . نباید به صرف اینکه فردی دست به قلم وگاه کتابی به رشته تحریر درآورده است، تیم رسانه‌ای یک دولت را به وی بسپارند. مساله خبر و اطلاع‌رسانی درجهان امروز موضوعی کاملا حرفه‌ای است و هر دولتی نیازمند استفاده از نیروهایی است که ضمن وفاداری به دولت دارای نگاه حرفه‌ای به اطلاع‌رسانی باشد. یک تیم رسانه‌ای را باید به گونه‌ای مورد ارزیابی قرار داد که به درستی با اصحاب رسانه‌ها تعامل داشته باشد تا آنها انگیزه کافی برای انعکاس اطلاعات شفاف از دولت را داشته باشند. درگذشته یعنی در دولت اصلاحات، صدا وسیما درمواجهه با سخنان رئیس‌جمهور کاملا گزینشی رفتار می‌کرد. در مقطع کوتاهی درآن زمان ژورنالیست‌های تیم اطلاع‌رسانی دولت در روزنامه ایران، سخنان رئیس‌جمهور را منتشر کرده و قسمت‌هایی که توسط صدا وسیما حذف شده بود را در روزنامه مشخص می‌کردند که پس اتخاذ این سیاست، صدا سیما نیز از پخش گزینشی سخنان رئیس‌جمهور اصلاحات پرهیز کرد. تاثیرگذاری تیم رسانه‌ای دولت در مساله فیش‌های حقوقی کاملا منفی و به ضرر دولت است. واقعیت چنین است که در این مساله تیم رسانه‌ای دولت ضعیف عمل کرده و به همین دلیل تندروها این موضوع را به حاشیه‌ای برای دولت آقای روحانی تبدیل کرده‌اند. تیم رسانه‌ای دولت براین گمان است‌که اگر این‌گونه جلوه دهند که این حقوق‌ها میلیونی ریشه در تصمیمات دولت قبلی دارد؛ آنگاه مردم این موضوع را می‌پذیرند در صورتی که چنین موضع‌گیری‌هایی ناشی از عدم شناخت افکار عمومی از سوی دولت است. افکار عمومی زمانی که اشتباهی از یک جناح سر می‌زند به دنبال این نیست که بررسی کند که سایر جناح‌ها نیز چنین خطایی انجام داده‌اند یا خیر. هیچ گاه مردم در این‌گونه مسائل به جناح‌ها امتیاز نمی‌دهند. دید افکار عمومی نسبت به کلیت جناح‌های سیاسی منفی است. لذا وقتی چنین اتفاقی رخ دهد، طبقات متوسط جامعه صراحتا موضعی می‌گیرند که این‌گونه افشاگری‌ها مربوط به نزاع‌های درون جناحی است، حاصلی برای مردم ندارد و مردم دراین‌گونه افشاگری‌ها قضاوت منفی به کل نهادها پیدا می‌کنند. بنابراین به نظر می‌رسد در این موارد قاطعیت و اعلام شفاف اطلاعات مهم‌تر از سایر موارد است و دولت حتی می‌تواند ازمنتقد خود به دلیل این‌گونه افشاگری‌ها تشکر کند. سیاستمداران باید توجه داشته باشند، مخاطب اجتماعی از هر مساله‌ای چگونه برداشتی دارد، یک خبر چه انعکاسی در افکار عمومی جامعه دارد و با عدم درنظر گرفتن این موارد، دولت در مقابل افکار عمومی دچار مشکل می‌شود. دولت روحانی به‌شدت نیازمند تیمی از مشاوران رسانه‌ای است که کار رسانه را عملا انجام داده باشند، حتی نوع عملکرد افرادی که به حرفه روابط عمومی مشغول هستند نیز با حرفه رسانه فرق می‌کند. روابط عمومی‌ها عموما اطلاع‌رسانی‌ها رسمی انجام می‌دهند وحتی کسانی که در روابط عمومی درگذشته به انجام کار مطبوعاتی مشغول بودند کارنامه بهتری داشتند بنابراین فعالیت رسانه‌ای دولت باید در ستاد ریاست‌جمهوری مورد بازبینی قرار گیرد و ریاست محترم جمهور باید توجه کند که تیم فعلی رسانه‌ای ضعیف است و دولت نیاز به خبرگان رسانه‌ای دارد که از یک طرف به روزنامه‌نگاری تسلط داشته باشند و از سوی دیگر به افکار عمومی مسلط باشند.