مهدی یکتا، رئیس اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین» بیان داشت: متأسفانه ظرف یک سال گذشته میزان فروش شرکت‌ها بسیار پایین آمده و متأسفانه مشکلاتی از قبیل کمبود نقدینگی و انباشته شدن کالاها در انبارها به اوج خود رسیده و پس از این نیز بدون شک آثار این رکود را بیش از قبل شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: میزان فروش بسیار پایین آمده به طوری که می توان گفت فروش 50 درصد کاهش یافته است، همین کم شدن فروش نیز موجب شده تا ظرفیت تولید کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: این کاهش ظرفیت تولید در بعضی واحدها منجر به توقف کامل فعالیت آن‌ها شده است و در برخی واحدها نیز سه شیفت کاری به یک شیفت تبدیل شده است و مفهوم تمامی این‌ها تعدیل کارگر و نیروی کاری است.

رئیس اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و فرش ماشینی به «نسیم آنلاین» بیان داشت: این کمبود خرید از سوی مردم تنها مربوط به پوشاک نیست که چه بسا حتی پوشاک به دلیل این که جز کالاهای پرمصرف است وضعیت بهتری نسبت به صنایعی مانند فرش داشته باشد اما فرش ماشینی از جمله کالاهایی است که فروش کارخانجات آن به زیر 50 درصد رسیده است و صادرات آن نیز بسیار کمتر از قبل شده است.

وی در رابطه با حضور پوشاک قاچاق در بازار داخل کشور به «نسیم آنلاین» بیان داشت: چیزی در حدود 70 درصد پوشاک بازار داخلی در دست محصولات وارداتی است که در این میان میتوان گفت بیش از 90 درصد این پوشاک نیز به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

یکتا تأکید کرد: ما با رقابت و حضور برندهای معتبر مخالف نیستیم اما قاچاق رقابت عادلانه ای نیست و همین باعث شده تا تولید داخل را فلج کند

رییس اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران خاطرنشان کرد: همه چیز در رابطه با بحث قاچاق پوشاک آشکار و مشخص است تنها همتی لازم است تا با این موضوع با جدیت برخورد کند، تا کنون نیز برخی قدم‌های مؤثر برداشته شده که امیدواریم پس از این نیز اقدامات مؤثرتری صورت بگیرد.