به گزارش «نسیم» مهر نوشت: مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه نرخ بلیت پروازهای خارجی از جمله عتبات عالیات همیشه آزاد بوده است، گفت: بلیت پروازهای خارجی برای جبران هزینه های ارزی شرکت‌ها در فرودگاه های مقصد همیشه تابع عرضه و تقاضا بوده و به صورت آزاد تعیین می شود که پروازهای عتبات هم از این قانون مستثی نیست.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اینکه در حق مسافران اربعین حسینی اجحاف نشود انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی با هماهنگی، نرخ مصوبی را برای پروازهای عتبات اعلام کردند، افزود: این نرخ‌ها برای تاریخ ۵ تا ۱۸ آذر تعیین شده است و پس از این ایام، طبیعی است که دوباره به حالت قبل بازمی گردد.

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اعلام اینکه در سال گذشته بلیت پرواز نجف تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم فروخته شده است، اظهار داشت: امسال شرکت‌های هواپیمایی موظف شدند که بلیت این مسیر را با قیمت ۹۵۰ هزار تومان بفروشند.

اسعدی سامانی با تاکید بر اینکه ظرفیت اغلب پروازها تکمیل شده است، گفت: در برخی پروازها به صورت موردی ظرفیت خالی وجود دارد که مسافران می توانند با مراجعه به این آژانس‌های اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، این بلیت‌ها را خریداری کنند.