رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد که تسهیلاتی که بانک توسعه تعاون و دیگر بانک ها ارایه می کنند، تسهیلاتی نبوده که به درد تولید کشور بخورد.

"بانک توسعه تعاون می گوید که در سال گذشته 20 هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که بیش از 70درصداز این تسهیلات به بخش تعاون اختصاص یافته است.

این بانک اعلام داشته که بیش ترین تسهیلات بانک توسعه تعاون درسال گذشته در اختیار بخش تعاون قرار گرفته، ضمن آنکه  یک سوم سبد تسهیلات این بانک نیز به بخش  کشاورزی و زیرشاخه های آن وبخش دیگر تسهیلات به بخش  صنعت و معدن  و سایر بخشها اختصاص یافته است.

بانک توسعه تعاون اخیر هم گفته که اتحادیه های شرکت های تعاونی می توانند با ایجاد اعتبار در این بانک،خط اعتباری اختصاصی جهت تعاونی ها و اعضاء خود دریافت کنند.

علی فاضلی در گفتگو با نسیم ، افزود که مادامی که بانک ها بر اساس  قانون، از تولید داخلی حمایت نکند بخش تولید کشور حرکت نخواهد کرد.

رئیس اتاق اصناف ایران، تاکید کردکه رفتار نظام بانکی کشور، رفتاری نیست که در جهت حمایت ازط  تولید  حرکت کند و رفتار بانک توسعته تعاون هم مانند سایر بانک ها است.

وی درباره بسته ضد رکود ابلاغی به نسیم گفت که در این بسته، در مورد حمایت از بنگاه های کوچک صحبتی به میان نیامده و بیشتر در راستای تقویت صنایع بزرگ است.

فاضلی  با اشاره به  رکود حاکم بر اقتصاد کشور هم گفت که هیچ کس نمی تواند در شرایط کنونی رکود حاکم را کتمان سازد.

وی با بیان اینکه  در سال  گذشته ، در برخی بخش ها مثل فروش موبایل و لوازم آرایشی رکود وجود نداشت، تصریح کرد که در بخش ساختمان رکود سنگینی وجود داشته و صنایع آلومینیوم هم با رکود جدی  مواجه است.

رئیس اتاق اصناف ایران، گفت که رویکرد دولت را  می پسندد اما تاکید کرد که همه به دنبال  این هستند که شعار ها کمتر شود.