به گزارش «نسیم»، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: خشکسالی پانزده سال اخیر و کاهش متوسط بارندگی سال آبی گذشته (94-93) به زیر 200 میلیمتر، تغییر رویکرد وزارت نیرو به مدیریت بهم پیوسته منابع آبی را ضروری کرده است.

رحیم میدانی در دومین نشست تخصصی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب که با عنوان "هم اندیشی چشم‌انداز فرصت‌های مشارکت بخش خصوصی در مدیریت آب و فاضلاب " برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی کشورمان در معرض تهدیدات جدی قرار داریم و لذا بایستی به تمامی لوازم و اصول مدیریتی منابع آب توجه داشته باشیم.

میدانی اضافه کرد: با فعال شدن شورای عالی آب، شاهد تحولات بزرگی در بخش جامع آب کشور هستیم که از آن جمله می‌توان به توجه به مدیریت بهم پیوسته منابع آب کشور، مدیریت مصرف و حوضه‌های آبریز کارون، احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد.

میدانی سوق دادن فعالیت‌ها از مدیریت عرضه به مدیریت تقاضا، افزایش بهره‌وری آب و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف را از دیگر موارد مورد توجه صنعت آب کشور عنوان کرد و از صنعتگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی خواست زمینه فعالیت‌های خود را در این راستا گسترش دهند.

وی، هوشمندسازی شبکه‌های آب‌رسانی، بازچرخانی آب مجتمع‌ها، استفاده از فناوری‌های نوین متناسب با نیاز روز و کاهش مصرف آب و انرژی در صنایع انرژی بر و نزدیک شدن به استانداردها را، ضروری دانست و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواست در این زمینه‌ها نیز، برنامه‌ریزی و با وزارت نیرو همکاری نمایند.

به گفته وی ساختار اقتصاد آب کشور باید متناسب با شرایط روز اصلاح شود تا بتوانیم پروژه‌های جدیدی را در بخش آب کشور تعریف و اجرا نماییم.

میدانی با اعلام این مطلب که هم اکنون آب‌رسانی به حدود 6 هزار روستا در کشور با تانکر صورت می‌گیرد، از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواست در این خصوص نیز خلاقیت و ابتکار عمل بخرج داده و همکاری کنند.