به گزارش «نسیم»، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به اول آوریل با یک دلار و ٩٥ سنت افزایش نسبت به هفته گذشته به ٦١ دلار و ٦٤ سنت برای هر بشکه رسید و برای نخستین بار در سال جاری میلادی قیمت بیش از ٦٠ دلار برای هر بشکه را تجربه کرد؛ میانگین قیمت نفت از ابتدای امسال تاکنون ٥٢ دلار و ١١ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت خام سنگین ایران با ٢ دلار و ١٠ سنت افزایش به ٥٩ دلار و ٣٩ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٤٩ دلار و ٨١ سنت برای هر بشکه بوده است.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته منتهی به یک می ٢ دلار و ٦ سنت افزایش یافت و به ٦١ دلار و ٣٦ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت دبلیو تی آی و برنت نیز در هفته مورد اشاره با ٢ دلار و ٣٩ و ٢ دلار و ٥ سنت به ترتیب به ٥٨ دلار و ٢٥ سنت و ٦٣ دلار و ٧٣ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت خام شاخصهای دوبی و عمان نیز به ترتیب با یک دلار و ٩٠ سنت و یک دلار و ٨٦ سنت افزایش به ٦٢ دلار و ٤٣ سنت و ٦٢ دلار و ٤٥ سنت برای هر بشکه رسید.

در این هفته بورس بازان در بازار بورس نایمکس، خالص وضع خرید خود را در قراردادهای آینده و اختیاری به میزان ٣٠,٠٥٨ هزار قرارداد افزایش دادند و آن را به سطح ٢٦٧.٦١٤ هزار قرارداد رساندند و به این ترتیب به تقویت قیمتها کمک کردند.