به گزارش «نسیم»، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: باید برنامه جامع تامین آب برای تمامی شهرها و شهرستان‌های کشور تدوین و تهیه شود.

حمیدرضا جانباز، اظهار داشت: با توجه به چالش‌های زیادی که در بخش آب و فاضلاب وجود دارد، بایستی به توسعه سرمایه انسانی در آب و فاضلاب توجه بیشتری شود؛ زیرا ما نیازمند مدیرانی هستیم که نگاه بین‌المللی داشته باشند، ولی در حد ملی تصمیم بگیرند و در مقیاس شهری اجرایی کنند.

وی ادامه داد: درنظرداریم در قالب برنامه‌ای ، آموزش داخلی و خارجی برای مدیران برقرار کنیم و درحال تدوین برنامه فوق در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هستیم.

جانباز با اشاره به اینکه کشور ما با تغییر اقلیم مواجه است و آب در دسترس هر روز کاهش می یابد، افزود: چالش آتی ما بسیار بزرگ است و باید خود را با شرایط حال و آینده منطبق کرده و مدیریت کنیم.

وی خطاب به مدیران گفت: خدمت‌رسانی بی‌وقفه و صیانت از کیفیت آب جزو ذات کار مدیران آب و فاضلاب است و این موضوع باعث ارتقای اعتماد مردم به آبفا می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشورادامه داد: با همکاری دولت و وزارت نیرو اعتبارات خوبی برای مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی از محل صندوق استقراض از صندوق توسعه ملی به میزان 500 میلیون دلار بوده و در مجموع می‌توانیم در بخش روستایی بیش از 2هزار میلیارد تومان در روستاها هزینه کنیم.

جانباز با ابراز امیدواری از اینکه مدیران در سال جاری برنامه‌ریزی مناسبی برای گذر از تنش آبی سال 94 داشته باشند، افزود: هریک از مدیران آبفای شهرها و شهرستان‌ها باید برنامه جامع تامین آب شهرستان خود را تهیه کند و چنانچه این برنامه موجود نباشد، از ما طلب نماید؛ زیرا در افق بلندمدت برای تامین آب شهرستان‌ها به آن نیاز خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر لزوم تدوین سند جامع منابع انسانی برای هر یک از شرکت‌ها اظهارداشت: توسعه دولت الکترونیک برای ارائه خدمات بهتر، پیاده‌سازی مدل مدیریت دانش، تکمیل شناسایی گلوگاه‌ها، توجه به کارکنان و کنترل وضعیت معیشتی آنان از وظایف اصلی مدیران است.