به گزارش «نسیم» به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران( مانا)، سید مصطفی بهشتیان اظهار داشت: امسال ساخت سه بندر صیادی زرآباد و پزم در استان سیستان و بلوچستان و گوگسر در هرمزگان به اتمام خواهد رسید.

به گفته وی، بندر صیادی زرآباد به منظور اتمام پروژه نیازمند ساخت راه دسترسی آسفالت به تاسیسات بندری است.

بهشتیان خاطرنشان کرد: موج شکن به طول هزار و 80 متر ، اسکله به طول 170 متر ،لایروبی در 250 هزار مترمکعب ، محوطه سازی در 30 هزار مترمربع ،ساختمانهای پشتیبانی و سوله روی اسکله و راه دسترسی از بندر به گالک به طول 15 کیلومتر از ویژگی های کلی بندر صیادی زرآباد است. 

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تصریح کرد : ظرفیت تخلیه صید بندر صیادی زرآباد به عنوان یکی از بزرگترین بنادر صیادی کشور سه هزار تن است. 

به گفته بهشتیان، بندر صیادی زرآباد که بر اساس طرح جامع بنادر صیادی احداث شده است از بهترین بنادر صیادی کشور محسوب می شود.

وی همچنین در باره طرح های قابل انجام برای اتمام ساخت بندر صیادی پزم واقع در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: احداث ساختمان اداری، سالن حراج ماهی ، اسکله سوخت رسانی به شناورهای صیادی و محوطه سازی به منظور اتمام این بندر صیادی امسال انجام خواهد شد.

بهشتیان با اشاره به اینکه بهسازی بندر صیادی پزم از سال 79 آغاز شده است ، گفت : دستک رسوبگیر به طول 550 متر ، دایک حفاظتی به طول 900 متر،لایروبی به میزان 550 هزار متر مکعب ، ترمیم اسکله موجود ، ساخت اسکله قایق ها و احداث سایبان سوله از جمله اقداماتی است که به منظور بهسازی بندر صیادی پزم در نظر گرفته شده است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران تاکید کرد : بندر صیادی پزم با ظرفیت تخلیه سه هزار و 226 تن صید یکی از مهم ترین بنادر صیادی کشور محسوب می شود.

وی در ادامه درباره وضع بندر صیادی گوگسر اعلام کرد: ساخت تاسیسات پشتیبانی و محوطه سازی از جمله برنامه هایی است که برای اتمام بندر صیادی گوگسر در سال جاری در نظر گرفته شده است.

بهشتیان تاکید کرد : امیدواریم بندر صیادی گوگسر به عنوان یکی از مهمترین بنادر صیادی جنوب کشور پس از گذشت 13 سال از عملیات ساخت آن، امسال به بهره برداری کامل رسد.

وی ادامه داد : موج شکن به طول هزار و 300 متر، اسکله به طول 176 متر و لایروبی به حجم 300 هزار متر مکعب از جمله ویژگی های بندر صیادی گوگسر محسوب می شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه ، محوطه سازی به وسعت 500 هزار مترمربع، ساختمان های پشتیبانی به مساحت 300 متر مربع و سوله روی اسکله به مساحت هزار و 500 متر مربع را از دیگر ویژگی های این بندر صیادی بیان کرد.

بهشتیان یادآور شد: بندر صیادی گوگسر که هم اکنون بهره برداری صیادی می شود ، دارای ظرفیت تخلیه 253 تن صید است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به منظور ادامه پروژه های ساخت بنادر صیادی در سال 94، مبلغ 340 میلیارد ریال مصوب شده است، گفت: این میزان اعتبار در مقایسه با اعتبارات مصوب سال گذشته از افزایش 40 درصدی برخوردار است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران تاکید کرد: اتمام عملیات ساخت بنادر صیادی پزم، زرآباد و گوگسر منوط به تخصیص اعتبارات لازم است که امیدواریم امسال شاهد تحقق آن باشیم.