به گزارش «نسیم»، عباس علی‌آبادی در مراسم رونمایی و افتتاحیه دستاوردهای جدید گروه مپنا گفت: مپنا تلاش دارد از سال آینده توربین‌های جدید و پیشرفته را (کلاسF) که مراحل ساخت آن را از مدت‌ها پیش آغاز کرده وارد مدار کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 هزار مگاوات برق که حدود 20 درصد برق تولیدی کشور است توسط مپنا تولید می‌شود، گفت: تمرکز بر ساخت تجهیزات تولید داخل گلوگاه مورد نیاز صنعت است که می‌تواند کشور را در آینده از هر تحریمی مصون کند.

وی با اشاره به تنوع تولید توربین‌ها در دنیا، گفت: ما از سال آینده تلاش خواهیم کرد توربین‌های جدید را که راندمان‌های بالایی دارند وارد مدار کنیم.

علی آبادی گفت: در حال حاضر مپنا اقدام به صادرات تجهیزات برق به عمان، سوریه، عراق و الجزایر کرده و استراتژی ما برای ورود به بازارهای جهانی از جمله اندونزی، هند، عراق، سوریه و روسیه است.

وی با انتقاد از برخی مشکلات برای تأمین پروژه‌ها گفت: در کنار تحریم‌ها باید بگوییم که نظام بانکی ضعیف در کشور باعث شده که برخی از پروژه‌ها به مشکل بر بخوریم.

علی آبادی افزود: صندوق ضمانت صادرات قادر نیست پروژه‌های ما را تامین مالی کند و تنها 100 میلیون دلار برای پروژه‌های ما تخصیص داده است در حالیکه مپنا در عراق پروژه‌ای در حجم 2 میلیارد دلار دارد.