به گزارش «نسیم»، محمدرضا زالی رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه با اشاره به اینکه کارآفرینی رشته علمی جدید نقش مهم و جدی در رشد و پیشرفت اقتصاد کشور دارد، اظهار داشت: توسعه کشور مدیون انسان‌های بزرگی است که با راه‌اندازی شرکت‌های نوآور و خلاق در تولید ناخالص کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط کشور و محدودیت‌های اقتصادی از جمله تحریم‌ها، شاهد فعالیت‌های گسترده کارآفرینان در کشور هستیم.

زالی تأکید کرد: دانشگاه به عنوان محل تحصیل و تولید علم در کنار کار و کارآفرینی تعالی می‌یابد و جشنواره نیز رهبران کارآفرین هم با محوریت حمایت از انسان‌های بزرگ ماه آینده برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با اشاره به توضیحات برگزاری این جشنواره تصریح کرد: این جشنواره 3 اسفند ماه در تالار دانشگاه علامه امینی دانشگاه تهران از ساعت 14 تا 17 با حضور کارآفرینان، اعضای اتاق‌های بازرگانی، رهبران کارآفرین و دانشجویان رشته‌های کارآفرین برگزار می‌شود.

زالی تأکید کرد: در این جشنواره از محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیأت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و رئیس مناطق آزاد کشور و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اهداف اصلی برگزاری این جشنواره افزود: تجلیل از رهبران کارآفرین اجتماعی برای الگوسازی سایر افراد یکی از اهداف بوده چرا که نرخ فعالیت‌های کارآفرینی اجتماعی کمتر از یک درصد است؛ در این زمینه به منظور توسعه کارآفرینی اجتماعی برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.