به گزارش «نسیم»، محمدعلی جوادی اظهار کرد: دولت یازدهم در راستای اجرایی کردن سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، برنامه های متعددی درنظر گرفته که شاه بیت آنها در وزارت جهاد کشاورزی، تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری است و مقرر شده در یک بازه 10 ساله تمامی مزارع و باغ های کشور تحت پوشش این سیستم ها قرار گیرند.

وی با اشاره به خشکسالی های پی در پی در منطقه خاورمیانه و از جمله ایران افزود: بالغ بر 1200 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مزارع کشور پیش بینی شده تا بخش اعظمی از آبی که تاکنون در بخش کشاورزی به صورت غیرعلمی به مصرف می رسیده در بخش شرب مصرف شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به عملی شدن بسیاری از پروژه های این وزارتخانه گفت: تاکنون بیش از 50 درصد از پروژه های این وزارتخانه به بهره برداری رسیده اما از آنجاکه بخش اعظم پروژه ها در روزهای پایانی سال به بهره برداری می رسند، تاپایان سال اکثر پروژه های پیش بینی شده بخش کشاورزی نیز افتتاح خواهند شد.

جوادی در پاسخ به پروژه های این وزارتخانه در ایام دهه فجر خاطرنشان کرد: پروژه های متعددی در این دهه در سراسر کشور به بهره برداری می رسد. همچنین در هر استان حداقل 10 پروژه شاخص کشاورزی ظرف 10 روز آینده به بهره برداری می رسد. البته شمار پروژه ها در برخی استان ها رقم بسیار بالاتری است.

وی از تخصیص بیش از 50 درصدی اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و اظهار امیدواری کرد با حمایتی که دولت تدبیر و امید از بخش کشاورزی دارد تا پایان سال تمامی طرح ها و پروژه های بخش کشاورزی در سراسر کشور نهایی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری در صدر برنامه های سال آینده این وزارتخانه است، اضافه کرد: در حال حاضر برای تمامی استان‌ها الگوی کشت تهیه و برای تجهیز اراضی اعتباراتی بالغ بر هزار میلیارد تومان نیز پیش بینی شده است.

جوادی خاطرنشان کرد: امسال 1250 میلیارد تومان برای استفاده از سیستم های آبیاری نوین صرف شده است و برای سال آینده نیز اعتباری بیش از این پیش بینی شده که نوید روزهای بهتری را می دهد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص تنظیم بازار و تامین میوه شب عید گفت: وزارت جهاد کشاورزی در عید امسال از میوه های داخلی استفاده می کند و اکنون نیز میوه های مورد نیاز ذخیره شده و به اندازه نیاز استان های مختلف، میوه در انبارها و سردخانه های کشور وجود دارد و بدون تردید از نظر میوه شب عید در هیچ نقطه کشور با مشکلی روبرو نخواهیم بود.