نماینده مردم سمنان در مجلس در گفتگو با «نسیم» در پاسخ به این پرسش که متاسفانه بانک مرکزی به تازگی 1.2 میلیارد دلار ارز بلوکه‌ حاصل از فروش نفت‌خام را به ریال تبدیل کرده و در اختیار دولت گذاشته است، اظهار داشت: در مجلس در این زمینه یک‌سری صحبت‌هایی شده است و کمیسیون بودجه این موضوع را دنبال می‌کند.

علی‌رضا خسروی با بیان این‌که اگر این اتفاق توسط دولت افتاده باشد، غیرقانونی است، افزود: این کار اثرات تورم‌زایی دارد و پول‌های بدون پشتوانه وارد اقتصاد می‌شود و براساس آنچه که اقتصاددانان می‌گویند، بین 6 تا 10 درصد می‌تواند روی تورم اثر بگذارد.

وی تصریح کرد: در زمینه نقدینگی نیز یک حرکاتی در حوزه نقدینگی به وجود می‌آید، اما عمده اثرگذاری روی مباحث تورمی جامعه است.

نماینده مردم سمنان در مجلس با اشاره به واکنش مجلس به ماجرای خلق پول به ازای 1.2 میلیارد دلار متذکر شد: الان سه چهار مورد است که اتفاق می‌افتد؛ مثل ماجرای 650 میلیون یورویی که پذیرش آن برای دولت سخت بود. دومین ماجرا، بحث 4.1 میلیارد دلار بود که گزارش کمیسیون در نهایت این‌گونه بود که دولت این کار را انجام داده است و پذیرش این موضوع هم برای دولت خیلی سخت بود.

خسروی خاطرنشان کرد: سومین مورد را مطمئن باشید که اگر تایید شود، تیم اقتصادی دولت به طور قطع تذکر خواهد گرفت.