به گزارش «نسیم»، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور به شش میلیارد و 610 میلیون مترمکعب رسیده است؛ درحالی که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته هفت میلیارد و 720 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

با نگاهی به آمار و اطلاعات ورودی سدهای کشور در سال آبی جاری، بیشترین افت آورد سدهای کشور طی یک ماه گذشته اتفاق افتاده و از ابتدای دی‌ماه تا ابتدای بهمن‌ماه امسال، ورودی سدها با کاهش 10 درصدی روبه رو بوده است.

میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، هفت میلیارد و 600 میلیون مترمکعب گزارش شده است درحالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، به میزان هفت میلیارد و 540 میلیون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای کشور درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم‌اکنون با 1.1 درصد افزایش درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود 19 میلیارد و 430 میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است که در زمان مشابه سال گذشته، معادل 19 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

ظرفیت کلی مخازن سدهای کشور در زمان کنونی 47.4 میلیارد مترمکعب است که بر این اساس درصد پر بودن این مخازن در زمان حاضر 41 درصد گزارش شده است.