دکتر علی امامی میبدی،‌ عضو هیأت علمی دانشگاه علامه در گفتگو با «نسیم» در خصوص قیمت نفت 72 دلاری در بودجه سال 94 اظهار داشت: بهتر بود دولت تدبیر و امید با تامل و درنگ کافی و باتوجه به تحولات اخیر منطقه‌ای و بازی سیاسی که آمریکا و متحدانش به راه انداختند قیمت نفت را در لایحه بودجه 94 در نظر می‌گرفت.  وی با بیان اینکه امریکا و عربستان با همدستی هم با یک توطئه شوم درصدد ضربه زدن به اقتصاد ایران هستند و در همین راستا هم قیمت را کاهش داده اند گفت: باید احتمالات مذکور را در بودجه 94 لحاظ کرد و من فکر میکنم احتمال کاهش قیمت نفت بیش از این هم وجود دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه در ادامه گفتگوی خود با نسیم، بیان کرد: ای کاش دولت نیز با احتمال کاهش یافتن قیمت نفت، رقم نفت را در بودجه لحاظ میکرد و به نظر من، قیمت 55 دلاری که عربستان برای نفت در بودجه سال آینده خود تنظیم کرده به واقعیت نزدیک تر است.

این کارشناس ارشد اقتصاد انرژی بیان کرد: قیمت 72 دلاری نفت در بودجه سال آینده خوشبینانه است و قطعا در سال 94 دوباره شاهد کاهش قیمت نفت خواهیم بود و به طور حتم کسری بودجه را خواهیم داشت و برنامه های دولت با این اوصاف به یقین بهم خواهد خورد.

امامی میبدی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی لایحه بودجه تأمل بیشتری درخصوص تعیین قیمت نفت خواهد داشت و به این راحتی از آن نخواهد گذشت به نسیم گفت: پیش‌بینی ها از آینده قیمت جهانی نفت نشان میدهد اتفاق خاصی در این باره رخ نخواهد داد و بعید است اقتصاد جهان روبه رشد پیش رود.

وی همچنین درباره معایب بودجه 94 نیز افزود: بودجه سال 94 به طور کل در درآمدها و هزینه‌ها خوشبینانه تنظیم شده است و دولت دلخوش به مذاکرات است. شاید اگر درآمدهای حاصل از نفت را صرف مخارج کشور نکنیم و از سایر روش‌های کسب درآمد در بستن بودجه سالیانه استفاده کنیم می‌توانیم به یک کشور مرفه از لحاظ اقتصادی تبدیل شویم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه با بیان اینکه از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رفت که بودجه 94 را نسبت به بودجه سال جاری شفاف‌تر تنظیم کند ولی این کار صورت نگرفت به نسیم توضیح داد: در نظرگرفتن نفت 72 دلاری در بودجه 94، نشان از این دارد که هنوز ما وابستگی به درآمدهای نفتی را خواهیم داشت. وی با بیان اینکه بودجه 94 هیچ تفاوت عمده‌ای را با بودجه سال جاری ندارد گفت: بودجه 94 تکرار بودجه 93 است. وی درباره تطابق بودجه 94 با سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیز تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است در بند بند این لایحه به چشم نمی‌خورد و چیزی به نام آموزه های اقتصاد مقاومتی در لایحه تنظیم شده دولت نمی بینم.