به گزارش «نسیم»، حبیب‌الله انصاری در یک نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر گردش مالی صنایع لوازم خانگی در ایران به 8 میلیارد دلار می‌رسد و بخش عمده‌ای از نیاز کشور از طریق تولیدات داخل قابل تأمین است.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی تولید یخچال و یخچال فریزر طی 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: در این مدت تولید ماشین لباسشویی 38 درصد افزایش و تولید انواع تلویزیون نیز 22 درصد رشد داشته است.

انصاری با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای خروج اقتصاد کشور از رکود، گفت: این مسئله باعث توسعه بازار لوازم خانگی شده است.

به گفته وی، تعرفه واردات لوازم خانگی سالها 50 تا 55 درصد بود که در سال جاری به 85 درصد رسیده است.

وی با اشاره به افزایش 15 تا 25 درصدی قیمت مواد اولیه تولید لوازم خانگی، گفت: رشد 20 تا 25 درصدی قیمت تولید لوازم خانگی را پیش رو داریم اما تاکنون قیمت فروش این محصولات به طور متوسط حدود 8 درصد افزایش یافته است.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی تأکید کرد: بهره‌وری در فرآیندهای تولید لوازم خانگی باید افزایش یابد و مزیت‌های رقابتی مبتنی بر دانش فنی ایجاد شود که این کار از طریق ایجاد ارتباط عمیق بین صنعت و دانشگاه و جذب سرمایه‌گذار برای توسعه همکاری‌های تکنولوژیکی امکان‌پذیر است.

وی در ادامه از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی از 15 تا 18 دی‌ ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 216 شرکت داخلی و 53 شرکت خارجی از کشورهایی مانند ایتالیا، آلمان، ترکیه، چین، کره جنوبی، فرانسه و امارات متحده عربی حضور دارند.