به گزارش نسیم، ماجرای افزایش 12 میلیون تومانی قیمت مسکن مهر از جمله موضوعاتی است که در یکماه اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده که با توجه به اتمام مهلت مقرر برای واریز رقم 12 میلیون تومانی از سوی متقاضیان مسکن مهر و عدم اطلاع رسانی مناسب از ناحیه"شرکت عمران شهرهای جدید"یکبار دیگر این موضوع به صدر رسانه ها بازگشته است.

حسن ولی پور ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، در زمان کلید خوردن این افزایش قیمت، آن را به مصوبه مورخ 20 اردیبشهت ماه سال 92 هیات دولت مرتبط دانست و گفته است که اگر تا پایان آذر ماه مبالغ ریخته شود سرعت پیشرفت پروژه‌ها افزایش خواهد داشت، در غیراینصورت  اگر تا زمان در نظر گرفته شده مبالغ واریز نشود پروژه‌ها با تاخیر مواجه خواهند شد.

به نظر می رسد اظهارات نامبرده واکنشی باشد به موج اعتراض متقاضیان مسکن مهر درشهر جدید پردیس که نسبت به تاخیر در واگذاری مسکن های خویش از یکسو، و افزایش 12 میلیون تومانی مسکن مهر در پردیس لب به اعتراض گشودند.

از قرار معلوم،" اتمام 18 ماهه مسکن مهر، انتخاب واحد مسکونی از سوی متقاضیان پس از پرداخت 70 درصد بهای واحد، ارایه امکانات داخلی به واحد و ارایه امکانات زیربنایی از جمله مفاد قرارداد دولت با متقاضیان مسکن مهر در شهر پردیس بوده، موضوعی که به نظر می رسد بخش  اعظم آن در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

با این حال، خبرنگار خبرگزاری نسیم برای کسب اطلاع از تمدید یا عدم تمدید مهلت مقرر برای واریز رقم 12 میلیون تومان متقاضیان مسکن مهر به سراغ حسن ولی پور، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس رفت هر چند که نامبرده نیز در گفتگو با «نسیم»، فقط به جمله "مصاحبه نمی کنم" بسنده کرد.

از یکماه پیش تا اکنون، این دومین باری است که مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید پردیس پیگیری های خبرنگار خبرگزاری «نسیم» در این خصوص را بدون پاسخ گذارده  و از پاسخ گویی در موضوع حوزه مسئولیت خویش امتناع می ورزد.

با این حال، خبرنگار نسیم برای کسب اطلاع بیشتر از نحوه رسیدگی به مشکلات متقاضیان مسکن مهر شهر جدید پردیس که موفق به واریز رقم 12 میلیون تومانی نشده اند به سراغ محسن نریمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید رفت که این پیگیری ها نیز تا لحظه مخابره خبر راه به جایی نبرد.

هر چند که با همه این بن بست ها، احمد اصغری مهر آبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن در گفتگو با «نسیم» احتمال داد که مهلت مذکور تمدید شود.

با توجه به ضریب نفوذ بالای دسترسی رسانه به مدیران در کمترین زمان ممکن، اما به نظر می رسد این بار، مدیران شرکت عمران شهرهای جدید تمایلی به روشن ساختن زوایای ابهام آمیز مشکلات متقاضیان مسکن مهر شهر جدید پردیس از خود نشان نداده اند.