به گزارش خبرنگار «نسیم»، این روزها، بحث رأی اعتماد به وزیر علوم داغ است. پایان مردادماه امسال رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم دولت یازدهم استیضاح شد و از آن تاریخ، محمدعلی نجفی، سرپرست وزارت علوم شده است.

در این مدت، در دو باری که حسن روحانی، وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرده است، هیچ‌گاه نام نجفی در میان اسامی دیده نشده است. این در شرایطی است که در شهریورماه، وی در هفته ابتدایی شهریورماه به دلیل آنچه که مشغله کاری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواند، از دبیری ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت استعفا کرد.

از شهریورماه تا به امروز که بیش از دو ماه و نیم می‌گذرد، ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بدون دبیر مانده است و هیچ گزینه‌ای هم برای این پست معرفی نشده است.

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، جایی است که طرح‌های مهم اقتصادی دولت در یک‌سال و سه ماه گذشته برنامه‌ریزی می‌شد. یکی از این طرح‌ها، بسته دولت برای خروج از رکود است که در مردادماه امسال رونمایی شد و در این مدت، باید دائما برای هماهنگی امور تشکیل جلسه می‌داد تا این‌که وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها زیر بار اجرای برنامه‌ها بروند و اهداف اقتصادی دولت محقق شود.

این در حالی است که به نظر می‌رسد این روزها وضعیت ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و نامشخص است. اگرچه در اواخر مردادماه، با حکم معاون اول رییس‌جمهور، مسعود نیلی به عنوان دبیر کارگروه تخصصی ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت انتخاب شد.

در آن زمان، تمامی رسانه‌ها سمت نیلی را با سمت محمدعلی نجفی در ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت اشتباه گرفتند و خبرهایی منتشر شد از این‌که نیلی جای نجفی را گرفت؛ این در حالی است که مسعود نیلی دبیر کارگروه تخصصی ستاد هماهنگی امور اقتصادی بود و محمدعلی نجفی، دبیر ستاد هماهنگی امور اقتصادی بود.

به گزارش «نسیم»، با این حال، در حال حاضر با وجود گذشته چند ماه از استعفای محمدعلی نجفی، پست او در ریاست‌جمهوری خالی و تاکنون کسی در این سمت انتخاب نشده است. به نظر می‌رسد احتمال بازگشت نجفی به این سمت پس از رأی مجلس به وزیر علوم جدید وجود دارد.